Wszystko o budowie rowerów elektrycznych
04Paź

Silnik <-> Sterownik (kolejność przewodów)

UntitledSilnik i sterownik posiadają po 8 przewodów podłączeniowych – 3 grube przewody fazowe zasilające (żółty, zielony, niebieski) i 5 przewodów od sygnałów z czujników Halla (czerwony +5V, czarny masa i 3 sygnałowe – żółty, zielony, niebieski). I tu jest mały niuans, ile jest producentów, tyle jest kombinacji tych połączeń. O ile zasilanie i masa dla czujników (czerwony i czarny) są jasne, to pozostałe kombinacje trzeba jakoś rozpracować. Rzadko się zdarza, że podłączenie kolorów zgodnie pozwoli działać silnikowi. Zazwyczaj po takim podłączeniu silnik szarpie lub wręcz nie kręci się. Dlatego musimy rozpracować kolejność. Silnik będzie działać prawidłowo tylko na jednej konkretnej kombinacji. Na bazie informacji znalezionych na internecie zrobiłem taki prosty schemat krok po kroku.

Jeśli z jakiegoś powodu postępowanie zgodnie z tabelką nie przynosi sukcesu – to pozostaje zrobić to tradycyjną metodą, czy należy sprawdzić wszystkie możliwe kombinacje halli i przewodów fazowych. Jedna z nich na pewno będzie dobra 😀

Dużo tego nie ma, można wszystko ogarnąć w 30min.

komentarzy 8 do wpisu “Silnik <-> Sterownik (kolejność przewodów)”

  1. lukas10007 pisze:

    bardzo pomogło silnik mxus 3k turbo, sterownik sabvoton ML60 55A.

    • Krzysztof pisze:

      Mam taki sam zestaw, tzn. MXUS 3K Turbo i SABVOTON ML60 55A przy konfiguracji baterii 16s16p.
      Która kombinacja fazy/halle ostatecznie Tobie zadziałała, bo u mnie po sprawdzeniu wszystkich 36 kombinacji, ostatecznie pozostały 3 praktycznie wygladające w działaniu – a kolejność podłączeń wyprowadzeń jest taka, jakby każda z nich była przesunięta w stosunku do kolejnej o 1/3 pełnego obrotu (120 stopni) fazy i halle – co jest logiczne i sensowne, ale być są jeszcze jakieś czynniki, które powodują, że tylko jedna z nich jest prawidłowa (a może jednak dowolna z nich?)
      Na każdej z tych kombinacji prąd na biegu jałowym (koło obraca się swobodnie) wynosi ok. 1,4A (a na wstecznym ok. 0,3A).
      Tas poradził, żebym jeszcze sprawdził każdą z tych trzech – przy normalym obciążeniu, ale być może znalazłeś już tę „najlepszą” kombinację, a może każda z nich jest akceptowalna i zapewnia prawidłowe działanie zestawu sterownik – silnik?
      Jakie są Twoje lub innych doświadczenia? 🙂

      • Krzysztof pisze:

        Błąd na początku mojego tekstu!
        jest:
        „3 praktycznie wyglądające w działaniu”
        powinno być:
        „3 praktycznie wyglądające identycznie w działaniu”

  2. Krzysiek pisze:

    U mnie silnik kręci sie płynnie tylko wstecz, a w przeód skacze, żadna konfiguracja nie pomaga co może być przyczyną?

  3. Paweł pisze:

    Super, pomoglo przy podlaczaniu sterownika sinus 60v45a. Rower lata jak rakieta.

  4. mateusz pisze:

    Witam, jak podłączyć 3 speed ze sterownika sabvoton?

  5. ,arko pisze:

    Wydaje mi się, że całą procedurę dopasowania przewodów można pominąć, ponieważ nowe sterowniki mają tryb samonauki

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress