Wszystko o budowie rowerów elektrycznych
17Lis

PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500

Sterowniki z rodziny GT, czyli GT250, GT500 czy 1500 nie mają oficjalnie możliwości obsługi czujnika PAS.

Jest to spowodowane tym, że co prawda są one wyposażone w odpowiednie wejście PAS ale obsługuje ono nie spotykany u nas czujnik PAS inny niż popularny montowany w rowerach. Z tego też powodu nie widnieje taka funkcjonalność w opisie dla tego sterownika.

Jeśli więc masz taki sterownik z kabelkiem PAS ale po podłączeniu czujnika nie działa on to być może poratujesz się wykonaniem specjalnego konwertera sygnału, który umożliwi podłączenie zwykłego czujnika PAS do tego sterownika :)

 

Tranzystorem może być dowolny tranzystor NPN np BC547. W takim wypadku zauważ, że kolejność wyprowadzeń C,B i E tranzystora i na schemacie są w różnej kolejności więc dostosuj schemat podłączenia do swoich potrzeb :)

Uwaga: Powyższy wpis odnosi się tylko do sterowników z serii GT, które nie reagują na podłączenie zwykłego czujnika PAS.

  • Upewnij się, że PAS działa (patrz moje filmy na YT) zanim zaczniesz robić adapter sygnału – głupio by było się męczyć z nie działającym czujnikiem 
  • NIE stosuj tej metody do żadnego innego sterownika, ona jest przeznaczona tylko do konkretnego modelu
Brak komentarzy