Watomierz TK i TR
Kilka słów o ciekawym, prostym ale niezwykle funkcjonalnym komputerku z rodziny TK i TR
LINK do kupienia: -> https://nexun.pl/czesci/wyswietlacze
Watomierz podaje stan naładowania akumulatora mierząc Ah, zatem robi to bardzo dokładnie i umożliwia użytkowanie pojazdu znacznie efektywniej.
Fabryczne ekrany sterowników bazują na pomiarze pojemności akumulatora na mechanizmie SOC próbującym przewidzieć pozostałą energię na bazie spadku napięcia. Ten mechanizm jest bardzo niedoskonały. Watomierz pozwala rozwiązać ten problem i otrzymywać zawsze dokładne i przewidywalne informacje.
Komputerek pokazuje zarówno prąd rozładowania jak i ładowania (hamowanie regeneracyjne). Może też pokazywać prąd ładowania ładowarki jeśli posiadasz BMSa symetrycznego (wspólny prąd ładowania/rozładowania)
Obudowa TR15 do wydrukowania: https://www.thingiverse.com/search?q=TK15 (nie mojego autorstwa)
Instrukcja podłączenia:
- Rozłącz instalacje
- Podłącz przewód stacyjki (aktywacji) do pola B+ bocznika
- Podłącz MINUS AKUMULATORA do pola B-
- Podłącz MINUS STEROWNIKA do pola P-
- Połącz PLUS AKUMULATORA oraz PLUS STEROWNIKA (może lekko zaiskrzyć)
- Połącz WYŚWIETLACZ z gniazdem LCD bocznika
Pierwsze uruchomienie (ważne!)
Komputerek wymaga jednorazowego ustawienia pod Twoją instalacje.
Aby tego dokonać potrzebujesz poznać REALNĄ pojemność swojego akumulatora aby wpisać ją w ustawieniach w pozycji „CAP”. NIE JEST to pojemność znamnionową. Nie wpisuj tutaj wartości odczytanej z akumulatora. Musimy to zmierzyć. Aby tego dokonać podłącz wszystko, naładuj akumulator i wykonaj jazdę testową ze średnim obciążeniem i średnią prędkością i wyładuj akumulator AŻ DO WYŁĄCZENIA SIĘ INSTALACJI. To ważne, pojazd musi się wyłączyć. w celu jeszcze dokładniejszego pomiaru możesz ostatnie 25% pojemności rozładowywać jadąc z małym obciążeniem, wtedy pomiar będzie jeszcze dokładniejszy.
Po wyłączeniu się instalacji podłącz ją na nowo i odczytaj zapamiętaną ilość Ah na ekranie urządzenia w polu „Ilość zużytych Ah”. Ta liczba to wartość jaką musisz wpisać w pole „CAP” w ustawieniach. Polecamy odjąć z tej wartości około 5% aby nie wyładowywać akumulatora do 0.
W ustawieniach wpisz w polu „FULL V” maksymalne napięcie akumulatora. Jest ono zgodne z napięciem ładowania ładowarki
W polu „ZERO V” wpisz minimalne napięcie pracy akumulatora. Jeśli Twój sterownik odcina napięcie szybciej niż BMS to wpisz tą wartość w polu. Jeśli to BMS odcina szybciej wpisz wartość z wzoru: 2.65V * ilość sekcji.
„DRIFT V” nie ma potrzeby ruszać. Opcja ta służy do regulacji progu włączania podświetlenia wyświetlacza tak, aby nie włączał się bez dania gazu.
Zostaw swój komentarz
Reklama
-
Powered by Google Translate.
-
Co nowego…
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza) 5 marca 2021
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500 17 listopada 2020
- Watomierz TK i TR 28 września 2020
- Budujemy Falcona dla dziewczyny! 4 października 2019
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8 31 lipca 2019
Najnowsze komentarze
Gotowe konstrukcje...
Silnik i napęd...
Sterowniki...
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza)
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- Zmiana LVC sterownika
- Ograniczenie mocy/prędkości na przycisk
- Sterownik chłodzony wentylatorem?
- Sabvoton MINI i SVMC – programowanie PC/Android i konfiguracja
- Zwiększenie/Zmniejszenie mocy sterownika
- Diagnostyka sterownika
- Brake High – hamulec i światła stopu
Akumulatory i osprzęt...
Różne...
- Watomierz TK i TR
- [=]Rower elektryczny i woda :)
- Przydatne linki „ebike’owe”
- Zasilacz „uruchomieniowy”
- Ogrzewane rękawiczki ebajkowe
- Oświetlenie LED przełączane przyciskiem
- Tania przetwornica 45-250V -> 12V (lub 5V)
- Zabezpieczenie termiczne instalacji
- Wolnobieg 5s z 11T
- Rozginanie wahacza/ramy
- Lista elementów do budowy ebajka
- Jaką manetkę wybrać?
- Jaki silnik? Jaki sterownik?
- Rower elektryczny – garść wskazówek.
- Szprychy – co, jak, gdzie
- Komputer pokładowy „Pikacz”
- Pojemnik na baterie (laminowanie)
Bardzo różne :)
Gdzie kupić?
- Sklep internetowy Silniki elektryczne do rowerów, sterowniki, BMS, ładowarki, manetki i inne
Czytelnicy
Ten watomierz ma istotna wadę – jak chwilowo napięcie pakietu spadnie poniżej ustawionego poziomu 0% to urządzenie już cały czas pokazuje pusta baterie mimo, ze sterownik wciąż działa.
Bardzo przydatne urządzenie, pracuje jako elektryk i nie wyobrażam sobie pracy bez tego urządzenia.