Wstęp…
O co chodzi z tymi rowerami?
No sprawa jest prosta. Jeśli masz zwyczajny rower to możesz zamontować mu silnik elektryczny i tchnąć w bajka nowe życie. Użytkowanie takiego pojazdu jest niewiarygodnie zajefajne. Rower wygląda i zachowuje się nadal jak rower, ma przerzutki, korbę, możemy jechać normalnie tak jak na każdym innym jednośladzie, ale z tą różnicą, że zamontowana manetka na kierownicy może włączyć silnik. I tu zaczyna się prawdziwa zabawa. Możesz jechać jak na skuterze, czyli całkowicie na silniku. Możesz także wspomagać sobie jazdę, dzięki temu w terenie utrzymasz stałe tępo i stałe obciążenie niezależnie od pochylenia drogi co korzystnie wpływa na zdrowie i kondycję. Możesz także w jedno popołudnie odbyć wycieczki na odległości do tej pory nie będące w zasięgu czasu i sił.
Poza fantastyczną przyjemnością z użytkowania dochodzą kwestie
ekonomiczne. Przejechanie 100km na takim rowerze kosztuje… 70 groszy. Tak, dokładnie siedemdziesiąt groszy. Dobre i markowe komponenty do przeróbki roweru zbierzesz za powiedzmy 2000-2500zł. Siadasz na rower i jedziesz do pracy. Po miesiącu zostaje Ci 400zł w kieszeni. Po pół roku zwraca się cały rower. To tylko samo paliwo, a są jeszcze pozostałe koszta użytkowania samochodu.
No dobra, brzmi fajnie, ale czy dam radę taki zbudować?
Jasne, że dasz radę. Po to powstał ten blog, by wspomóc w konstrukcji takiego pojazdu. Wbrew pozorom nie jest to trudne. Rower składa się raptem z kilku elementów składowych. Niezbędną wiedzę dodatkową można nabyć tutaj oraz z podpowiedzi wujka Googla.
Zostaw swój komentarz
Reklama
-
Powered by Google Translate.
-
Co nowego…
- Sabvoton ML (programowalny) 5 marca 2021
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500 17 listopada 2020
- Watomierz TK i TR 28 września 2020
- Budujemy Falcona dla dziewczyny! 4 października 2019
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8 31 lipca 2019
Najnowsze komentarze
- ruszt - Strona startowa
- Wojtas - Wszystko o czujnikach Halla w silniku
- kower - Zwiększenie/Zmniejszenie mocy sterownika
- Paweł - Sabvoton ML (programowalny)
- Michał - Zmiana LVC sterownika
Gotowe konstrukcje...
Silnik i napęd...
Sterowniki...
- Sabvoton ML (programowalny)
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- Zmiana LVC sterownika
- Ograniczenie mocy/prędkości na przycisk
- Sterownik chłodzony wentylatorem?
- Sabvoton MINI i SVMC – programowanie PC/Android i konfiguracja
- Zwiększenie/Zmniejszenie mocy sterownika
- Diagnostyka sterownika
- Brake High – hamulec i światła stopu
Akumulatory i osprzęt...
Różne...
- Watomierz TK i TR
- [=]Rower elektryczny i woda :)
- Przydatne linki „ebike’owe”
- Zasilacz „uruchomieniowy”
- Ogrzewane rękawiczki ebajkowe
- Oświetlenie LED przełączane przyciskiem
- Tania przetwornica 45-250V -> 12V (lub 5V)
- Zabezpieczenie termiczne instalacji
- Wolnobieg 5s z 11T
- Rozginanie wahacza/ramy
- Lista elementów do budowy ebajka
- Jaką manetkę wybrać?
- Jaki silnik? Jaki sterownik?
- Rower elektryczny – garść wskazówek.
- Szprychy – co, jak, gdzie
- Komputer pokładowy „Pikacz”
- Pojemnik na baterie (laminowanie)
Bardzo różne :)
Gdzie kupić?
- Sklep internetowy Silniki elektryczne do rowerów, sterowniki, BMS, ładowarki, manetki i inne
Czytelnicy