Wszystko o budowie rowerów elektrycznych
04Paź

Silnik <-> Sterownik (kolejność przewodów)

UntitledSilnik i sterownik posiadają po 8 przewodów podłączeniowych – 3 grube przewody fazowe zasilające (żółty, zielony, niebieski) i 5 przewodów od sygnałów z czujników Halla (czerwony +5V, czarny masa i 3 sygnałowe – żółty, zielony, niebieski). I tu jest mały niuans, ile jest producentów, tyle jest kombinacji tych połączeń. O ile zasilanie i masa dla czujników (czerwony i czarny) są jasne, to pozostałe kombinacje trzeba jakoś rozpracować. Rzadko się zdarza, że podłączenie kolorów zgodnie pozwoli działać silnikowi. Zazwyczaj po takim podłączeniu silnik szarpie lub wręcz nie kręci się. Dlatego musimy rozpracować kolejność. Silnik będzie działać prawidłowo tylko na jednej konkretnej kombinacji. Na bazie informacji znalezionych na internecie zrobiłem taki prosty schemat krok po kroku.

Jeśli z jakiegoś powodu postępowanie zgodnie z tabelką nie przynosi sukcesu – to pozostaje zrobić to tradycyjną metodą, czy należy sprawdzić wszystkie możliwe kombinacje halli i przewodów fazowych. Jedna z nich na pewno będzie dobra 😀

Dużo tego nie ma, można wszystko ogarnąć w 30min.

komentarze 2 do wpisu “Silnik <-> Sterownik (kolejność przewodów)”

  1. mateusz napisał(a):

    Witam, jak podłączyć 3 speed ze sterownika sabvoton?

  2. ,arko napisał(a):

    Wydaje mi się, że całą procedurę dopasowania przewodów można pominąć, ponieważ nowe sterowniki mają tryb samonauki

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress