Wszystko o budowie rowerów elektrycznych
31lip

KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8

Temat obejmuje zagadnienia, opisy i ciekawostki dla wyświetlaczy KT LCD3 , 4,  5 oraz 8

Czym różnią się wyświetlacze KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8


KT-LCD3 – Najpopularniejszy wyświetlacz, doskonała widoczność w pełnym słońcu i dostęp do wszystkich funkcji. Jest dość duży i czytelny więc nie tak dyskretny jak jego mniejsi bracia. Aby uzyskać dostęp do pokazywania wszystkich funkcji trzeba przełączać przyciskiem 3 dostępne ekrany.

Instrukcja angielska dla KT-LCD3


KT-LCD4 – najmniejszy i najbardziej dyskretny, zintegrowany z przyciskami. Z powodu małego wyświetlacza nie podaje wszystkich opcji, np temperatury silnika czy aktualnego obciążenia w watach. Jeśli jednak zależy nam na lekkiej dyskrecji i ładzie na kierownicy oraz nie budujemy roweru sportowego (brak podglądu temperatury) to zdecydowanie dobry wybór. Z uwagi na swoje gabaryty najbardziej zlewa się z innymi elementami na kierownicy kosztem zmniejszonej czytelności wyświetlacza i braku wszystkich opcji.

Instrukcja angielska dla KT-LCD4


 

KT-LCD5 – mały i dyskretny, zintegrowany z przyciskami. Z powodu małego wyświetlacza nie podaje wszystkich opcji, np temperatury silnika. Jest jednak pomostem między minimalistycznym LCD4 a pełnowymiarowym LCD3. Z powodu małego wyświetlacza nie podaje wszystkich opcji, np temperatury silnika czy aktualnego obciążenia w watach. Sprawdzi się tam, gdzie chcemy znaleźć kompromis miedzy wielkością wyświetlacza a jego czytelnością.

Instrukcja angielska dla KT-LCD5


 

KT-LCD8 – Zamiast panelu ciekłokrystalicznego ma ekran LCD, podaje najwięcej informacji jednocześnie bez potrzeby przełączania się między ekranami jednak okupione jest to mniejszą czytelnością z uwagi na małą czcionkę i gęsto upakowane informacje. Posiada też niski kontrast więc nic na nim nie widać w słońcu i często odblaski utrudniają odczyt. Nie jest też odporny na awarię podczas hamowania regeneracyjnego (szczegóły na dole).

Instrukcja angielska dla KT-LCD8


Jak wejść do MENU wyświetlacza KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5

 

  1. Uruchom wyświetlacz
  2. W ciągu 3 sek od uruchomienia naciśnij GÓRA-DÓŁ (jednocześnie) i przytrzymaj aż zaczną migać ustawienia prędkości max, wielkości koła itd
  3. Przewiń kilka razy przyciskiem WŁĄCZ aż wszystkie migające ustawienia przestaną migać
  4. Ponownie naciśnij GÓRA-DÓŁ (jednocześnie), tym razem pojawi się wpis P1, oznacza to wejście do menu serwisowego
  5. Naciśnięcie WŁĄCZ przewija dalej, przytrzymanie WŁĄCZ zapisuje wszystkie ustawienia i wychodzi z menu, przyciski GÓRA i DÓŁ przewijają kolejne menu
  6. P1, P2, P3, P4, P5… na końcu po przejściu na P5 to ustawienie przestaje migać. Naciśnij ponownie GÓRA-DÓŁ (jednocześnie) a przejdziesz do ustawienia C1, C2, C3… C14. Z C14 w chodzisz głębiej na L1, L2, L3 i L4
  7. Przytrzymanie WŁĄCZ w dowolnym momencie zapisuje wszystko i wychodzi.
  8. W razie problemów – dokonaj resetu do ustawień fabrycznych w polu C10
  9. Jeśli nie chcesz zapisywać ani zmieniać – poczekaj 15 sek nie dotykając przycisków – menu zostanie zamknięte bez zapisywania

Jak wejść do MENU wyświetlacza KT-LCD8

  1. Uruchom wyświetlacz
  2. W ciągu 3 sek od uruchomienia naciśnij GÓRA-DÓŁ, pojawi się tabelka z menu
  3. Naciśnięcie WŁĄCZ przewija dalej, przytrzymanie WŁĄCZ zapisuje wszystkie ustawienia i wychodzi z menu, przyciski GÓRA i DÓŁ przewijają kolejne pozycje
  4. W razie problemów – dokonaj resetu do ustawień fabrycznych w polu C10
  5. Jeśli nie chcesz zapisywać ani zmieniać – poczekaj 15 sek nie dotykając przycisków – menu zostanie zamknięte bez zapisywania

Opis ustawień wyświetlacza KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5

Nie wszystkie funkcje będą działać z opisem. Nie wszystkie też będą dostępne. Poniższy tekst obejmuje wyświetlacz Kt-LCD3 w najnowszej wersji na dzień publikacji :)

Menu jednak jest zgodne z tymi dostępnymi poprzez pozostałe modele 4 i 5.

 

P1: Ilość magnesów w silniku (lub przełożenie silnika jeśli masz silnik przekładniowy)
Obliczane ze wzoru [ilość magnesów] x [przełożenie]
Dla silników bez przekładniowych przełożenie = 1
Dla silników przekładniowych przełożenie jest większe, np 3 lub 5.

Ściągawka dla popularnych silników:

  • Mxus FX15, XF08, XP03, XP04: P1=96
  • Mxus 30H, 2K: P1=46

Tą wartość można podnosić lub obniżać tak, aby dopasować wyświetlanie prędkości maksymalnej z np. GPSem, czyli np. ustawienie 96 można zmienić na 94 czy dowolną inną aby powiększyć dokładność odczytu prędkości.

nastawa P1 ma wpływ wyłącznie na pokazywanie prędkości. Nawet jeśli ustawiona jest źle to rower jedzie ale nie podaje prawidłowo prędkości (np zaniża 2x)

P2: Sposób odczytu prędkości silnika/koła
Pozwala zmienić sposób w jaki sterownik oblicza prędkość kręcenia kołem. Ta nastawa pozwala zmienić funkcje białego przewodu w wiązce przewodów od czujników halla. Jeśli posiadasz silnik przekładniowy, to one zazwyczaj nie mają pomiaru temperatury ale mają na tym białym przewodzie dodatkowy 4 czujnik halla zamontowany w tym celu, aby nawet nie dając gazu i jadąc na luzie sterownik miał możliwość odczytać prędkość. Nie da się tego zrobić z czujników roboczych napędowych ponieważ one same zamontowane są za sprzęgłem przekładni i silnik nie obraca się podczas jazdy na luzie więc i odczytu prędkości nie ma.
Domyślnie: 0
– 0: (dla silnika bez przekładniowego) sterownik bierze wtedy prędkość z czujników halla silnika, a biały przewód przestawia się na pomiar temperatury z zamontowanego w silniku czujnika NTC10K
– 1: (dla silnika przekładniowego) sterownik odczytuje prędkość z dodatkowego czujnika halla przeznaczonego na potrzeby odczytu prędkości w silnikach przekładniowych, wtedy biały przewód w wiązce idącej na silnik jest przeznaczony do odczytu prędkości z 4 czujnika halla

Pozostałe nastawy w zakresie 2-6 używamy, jeśli w silniku przekładniowym czujnik Halla prędkości działa wraz z więcej jak 1 magnesem (więcej niż 1 impuls na obrót koła). Silników z więcej jak 1 magnesem od pomiary prędkości nie ma wiele więc tych nastaw 2-6 nie używa się zbyt często. Nie mniej jednak jeśli nie masz pewności ile magnesów ma Twój silnik a nastawy na „1” powodują, że prędkość jest wielokrotnie zaniżona (np zamiast 25km/h pokazuje 5km/h) to możesz spróbować zmienić P2 w zakresie 2-6.

P3: Tryb działania czujnika PAS
Domyślnie: 0
Pozwala ustawić jak ma się zachowywać wspomaganie z czujnikiem PAS podczas używania biegów 1-5
– 0: Tryb sterowania poprzez prędkość (tryb normalny)
– 1: Symulowanie sterowania momentem obrotowym (tryb alternatywny, działa specyficznie)

UWAGA: P3 ustawione na 1 potrafi zakłócać prawidłowy pomiar prędkości skutkując przekłamywaniem wyświetlania jej na wyświetlaczu. Jeśli masz z tym problemu ustaw parametr P3 na 0.

P4: Ruszanie z manetki
Pozwala ustawić, czy można ruszyć rowerem z manetki.
– 0: Można ruszyć od zera z manetki
– 1: Manetka działa dopiero po ruszeniu z PAS/nóg

P5: Sposób obliczania poziomu naładowania akumulatora.
Pozwala zmienić sposób w jaki wyświetlacz pokazuje stan naładowania.
Domyślnie: 0
Zazwyczaj ten parametr powinien być ustawiony na 0, wtedy sterownik robi pomiar na bieżąco na podstawie napięcia na akumulatora. Zrób tak jeśli Twój wskaźnik naładowania akumulatora działa prawidłowo.

Im wyżej ustawisz ten parametr tym wolniej wskaźnik naładowania będzie reagować na chwilowe spadki napięcia pod obciążeniem. Jeśli Twój akumulator jest mały w stosunku do prądu pobieranego z akumulatora i ten mając przysiady pod obciążeniem (lub np w zimie) fałszuje wskazanie poziomu naładowania powodując chwilowe spadki „pasków” na ekranie to możesz spróbować podnieść ten parametr aby sterownik uśredniał spadki napięcia i stał się mniej wrażliwy wahania. Jeśli jednak ustawisz wskazanie zbyt wysoko może to doprowadzić do tego, że sterownik „nie zdąży” wyświetlić Ci informacji kiedy 1 kreska ma zmienić się na „pusty” we wskazaniu wyświetlacza i zasilanie wyłączy się „tak jakby przedwcześnie”

Jeśli wskazanie jest nieprawidłowe lub masz problemy z pokazywaniem stanu naładowania to w zależności od napięcia w akumulatorze możesz spróbować zmienić na jedną z tych wartości:
– 4 do 11 dla instalacji około 24V
– 5 do 15 dla instalacji około 36V
– 6 do 20 dla instalacji około 48V
– 7 do 30 dla instalacji około 60V

Wyższe nastawy w zależności od napięcia mogą mieć ten sens. że akumulator 48V pod obciążeniem ma więcej V spadku niż 24V i może bardziej fałszować pomiar.

WSKAZÓWKA: Zdarza się, że wskaźnik naładowania akumulatora cały czas pokazuje 100% aż do wyłączenia się zasilania. Ten efekt spowodowany może być nie parametrem C5, który powinien pozostać na 0 tylko nie przełączeniem się LCD na napięcie 48V. LCD są uniwersalne i fabrycznie działają na instalacji 24-48V przełączając się automatycznie. Jeśli tego nie zrobi i zostanie na 24V to będzie pokazywać cały czas pełne naładowanie. Aby spróbować przywrócić prawidłowe pokazywanie stanu naładowania:

  • Wykonaj reset do ustawień fabrycznych C10->”y”
  • Ustaw na razie tylko podstawowe funkcje jak wielkość koła czy ilość magnesów w silniku (nic więcej)
  • Wykonaj 1 pełny cykl akumulatora, czyli naładuj do pełna, następnie jadąc rozładuj akumulator aż do wyłączenia się, następnie naładuj do pełna. Wskazywanie poziomu naładowania powinno już działać poprawnie.

C1: Typ czujnika PAS
Umożliwia wybór jaki czujnik PAS zamontowany jest rowerze i po której stronie osi suportu się znajduje.
– 0 do 4: Czujnik PRAWY
– 5 do 7: Czujnik LEWY

Sprawdź na jakim ustawieniu czujnik będzie działać najlepiej. Nie zatrzymuj się na pierwszej z brzegu znalezionej „działającej” opcji. Sprawdź wszystkie i przetestuj, na której Twój PAS działa najlepiej. Jeśli zatrzymasz się tylko na pierwszej z brzegu ta może nie być optymalna i PAS będzie działać z problemami.

C2: Próbkowanie faz silnika
Domyślnie: 0
Pozwala dokładniej wyregulować pracę niektórych modeli silników. Większość silników najlepiej działa na ustawieniu 0. Możesz jednak przetestować inne nastawy 1-7. Jeśli silnik pracuje gorzej i mniej płynnie – wróć na 0

99% silników, w tym wszystkie współczesne wymagają ustawienia 0

C3: Ustawienie początkowe PAS
Pozwala ustawić na jakim biegu ma się uruchamiać rower po włączeniu. Dzięki czemu po uruchomieniu wyświetlacza od razu będzie on ustawiony na wskazany bieg
– 0: wspomaganie 0
– 1: wspomaganie 1

– 5: wspomaganie 5
– 6 i 7 – BRAK DZIAŁANIA
– 8: Taki jak przy wyłączeniu, czyli jeśli wyłączysz rower na biegu 4 to po uruchomieniu będzie bieg 4

UWAGA: ta opcja jest niezbędna jeśli używacz sterownika bez wyświetlacza i włączasz go zwierając przewody. Musisz pożyczyć wyświetlacz i w sterowniku zmienić aby ten zawsze uruchamiał się na biegu „5” (najmocniejszym) a nie domyślnie „8” czyli tak jak przed wyłączeniem. Bywa że sterownik może zostać przeprogramowany podczas jazdy pod linami wysokiego napięcia, sam się przestawi na moc „0” i stracisz możliwość jazdy ponieważ wyłączenie i włączenie przywróci nieprawidłowe 0 zamiast na nowo nastawić 5.

C4: Zachowanie manetki i PAS
To ustawienie jest połączone z P4

P4 – 0, C4 – 0: Manetka działa od 0km/h i ma pełną moc
P4 – 0, C4 – 1: Manetka działa od 0km/h ALE ma ograniczenie do 6km/h
P4 – 0, C4 – 2: Manetka działa od 0km/h, na biegu 0 jest wyłączona. Na biegi 1 działa ale ma ograniczoną moc, biegi 2-5 nie zwiększają jej mocy.
P4 – 0, C4 – 3: Manetka działa od 0km/h, działa na nią regulacja mocy tak jak na PAS poprzez przyciski. Na biegu 0 ma pełną moc, na biegach 1-5 ma regulację mocy
P4 – 0, C4 – 4: Manetka działa od 0km/h jednak na biegu 0 jest wyłączona, biegi 1-5 regulują jej moc. Po ustawieniu „4” i zatwierdzeniu pojawia się następna opcja w prawym dolnym rogu ustawialna w zakresie 20-60 służąca do regulacji mocy PAS. Wyższe ustawienie spowoduje, że PAS na kolejnych biegach 1-5 będzie silniejszy lub słabszy

P4 – 1, C4 – 0: Manetka nie działa od 0km/h i trzeba ruszyć z PAS/nóg aby miała pełną moc
P4 – 1, C4 – 1: Manetka ma ograniczenie do 6km/h, po użyciu PAS (kręceniu) ma pełną prędkość i tak pozostaje
P4 – 1, C4 – 2: Manetka nie działa od 0km/h i trzeba ruszyć z PAS/nóg aby działała jednak ma ograniczoną moc na 1 biegu
P4 – 1, C4 – 3: Podczas używania PAS/nóg manetka ma pełną moc, po przestanie kręcenia prędkość na manetce spada do 6km/h
P4 – 1, C4 – 4: Manetka nie działa od 0km/h i trzeba ruszyć z PAS/nóg oraz na biegu 0 jest wyłączona. Jednak po ruszeniu z PAS/nóg biegi 1-5 regulują jej moc

UWAGA: W nowych wersjach sterowników ustawienie P4=0, C4=0 nie pozwala na aktywację manetki w ten sposób, aby ona na biegu „0” miała pełną moc. Zamiast tego będzie reagować na zadawanie mocy tak samo jak czujnik PAS – czyli zależnie od ustawionego biegu.

C5: Ograniczanie mocy sterownika i zachowanie podczas ruszania
Ograniczanie maksymalnego prądu sterownika umożliwia zmniejszenie mocy sterownika w sposób programowy.
Umożliwia także ustawienie poziomu miękkiego startu sterownika w pewnym (nie dużym) zakresie
– 0: Miękki start poziom 3, prąd maksymalny
– 1: Miękki start poziom 2, prąd maksymalny
– 2: Miękki start poziom 1, prąd maksymalny
– 3: prąd sterownika 50%
– 4: prąd sterownika 66%

– 9: prąd sterownika 90%
– 10: prąd sterownika 100%

Uwaga: Ustawianie oraz wyłączanie soft start nie będzie dostępne we wszystkich wersjach sterowników. Większość ma je włączone na stałe poprzez dodanie wewnątrz sterownika kondensatora na obwodzie sygnałowym manetki.

C6: Jasność podświetlenia ekranu
– 1: Najciemniej

– 5: Najjaśniej

C7: Tempomat
Umożliwia aktywację tempomatu. Po włączeniu podczas jazdy trzymaj manetkę wychyloną przez 3 sek w tej samej pozycji i naciśnij strzałkę w dół na przyciskach.
– 0: Wyłączony
– 1: Włączony

C8: Temperatura silnika [FUNKCJA NIE JEST DOSTĘPNA W WYŚWIETLACZU KT-LCD5 czy 4]
Umożliwia wyświetlanie temperatury silnika na wyświetlaczu podczas jazdy. Uwaga: pokazywanie temperatury nie zwalnia od jej kontroli ponieważ sterownik nie wyłączy mocy sam z siebie a tylko informuje o zbliżaniu się do krytycznej temperatury poprzez wyświetlacz.

Jeśli temperatura przekracza 120-130st należy zrobić przerwę na ostygnięcie.
– 0: Wyłączone pokazywanie
– 1: Włączone pokazywanie

UWAGA: Aby pokazywanie temperatury działało silnik musi posiadać czujnik temperatury NTC10k oraz funkcja P2 powinna być przestawiona na czujnik temperatury (silnik bezprzekładniowy)

C9: Hasło
Umożliwia ustawienie hasła startowego 3 liczbowego. Uwaga: zapomnienie hasła uniemożliwi uruchomienie roweru. Aby zdjąć zagubione hasło należy klonować ustawienia z wyświetlacza bez blokady.

C10: Ustawienia fabryczne.
Umożliwia przywrócenie ustawień fabrycznych do sterownika i wyświetlacza
– y: resetuj
– n: nie resetuj

C11: Ustawienie serwisowe, nie ruszać (służy do kopiowania ustawień między wyświetlaczami, np można tak zdjąć zapomniane hasło kopiując parametry z innego LCD bez hasła)

UWAGA: Jeśli włączysz tą opcję to uruchomisz wyświetlacz w trybie kopiowania pamięci z innego wyświetlacza. Pojawi się komunikat „sour” i wyświetlacz zostanie zablokowany. Aby przywrócić wyświetlacz do działania musisz zdobyć inny model tego samego typu, wykonać prosty kabelek służący do kopiowania ustawień i skończyć rozpoczętą procedurę. Innej opcji nie ma, dlatego jeśli nie chcesz mieć problemów i dodatkowej pracy to patrz gdzie klikasz i co włączasz w menu :)

C12: Regulacja minimalnego napięcia wyłączenia sterownika LVC
Umożliwia regulację w niewielkim zakresie minimalnego napięcia odłączenia sterownika. W niektórych sytuacjach pozwala to na lepsze wykorzystanie pojemności akumulatora.
Na przykład sterownik 48V odłącza przy 40V jednak BMS odłącza akumulator przy około 37V zatem można trochę obniżyć próg LVC z fabrycznych 40V na 38V i wykorzystać jeszcze trochę energii z aku.
– 0: -2V
– 1: -1,5V
– 2: -1V
– 3: -0,5V
– 4: domyślne
– 5: +0,5V
– 6: +1V
– 7: +1,5V

WSKAZÓWKA: Pamiętaj, że jeśli obniżysz próg wyłączania poniżej zakresu przejścia sterownika z instalacji 36V na 48V (granica to 42V) to sterownik przy zezwoleniu na pracę poniżej 42V (czyli typową dla instalacji 36V) zinterpretuje 41V jako w pełni naładowany akumulator 36V zamiast prawie rozładowany akumulator 48V i zobaczysz pełny pasek naładowania mimo prawie 0% realnie.

WSKAZÓWKA: Jeśli często wyładowujesz akumulator prawie do 0 (mimo, że nie jest to rekomendowane dla długiej żywotności ogniw) zmuszając sterownik do przełączania zakresów pracy 48V -> 36V wraz z późniejszym nieprawidłowym pokazywaniem wskazania akumulatora (cały czas pokazuje 100% nawet, jeśli 48V akumulator został wyładowany w znacznym stopniu) możesz spróbować przestawić parametr C12 na 7 co spowoduje wcześniejsze wyłączanie instalacji celem ochrony ostatnich kilku % pojemności i pozwala na szansę nie przełączenia się zakresu pracy sterownika na 36V akumulator.

C13: Hamowanie regeneracyjne – UWAGA, niebezpieczeństwo spalenia sterownika, czytaj na dole tej strony!
Umożliwia ustawienie siły hamowania regeneracyjnego, im wyższa nastawa tym silnik hamuje mocniej zwracając energię do akumulatora.
Pamiętaj, że aktywacja hamowania może obluzować oś w silniku dlatego zawsze stosuj 2 blokady obrotu osi.
Ustawienie to działa zarówno na klamki hamulcowe, nie działa na zawsze włączoną i niemożliwą do wyłączenia funkcję hamowania manetką przyśpiesznika (nie wszystkie modele sterownika)

– 0: hamowanie wyłączone
– 1: najsłabsze hamowanie – najlepsza efektywność odzysku energii

– 5: najsilniejsze hamowanie – najgorsza efektywność odzysku energii

C14: Dodatkowe ustawienia PAS
Jeśli P3 = 0 to możesz dodatkowo osłabić lub wzmocnić wspomaganie na biegach 1-4 zależnie od potrzeb
– 1: Niski poziom wspomagania przez silnik
– 2: Średni poziom wspomagania przez silnik
– 3: wysoki poziom wspomagania przez silnik

C15: Prędkość w trybie WALK?
Trzeba sprawdzić, to informacja od jednego z czytelników

Poniższe ustawienia mogą nie być dostępne we wszystkich modelach sterowników KT

L1: Ustawianie LVC sterownika (minimalne napięcie pracy)
– 0: Minimalne napięcie pracy jest fabryczne, czyli sterownik sam ustawia swoje progi. Np Dla sterownika 60V minimalne napięcie pracy ustawi się na 50V, dla sterownika 36V będzie to 30V
– 1: Wymusza na sterowniku próg wyłączenia 20V
– 2: Wymusza na sterowniku próg wyłączenia 30V
– 3: Wymusza na sterowniku próg wyłączenia 40V

L2: Super szybkie silniki
Domyślnie: 0
Parametr ten dotyczy silników, które rozwijają RPM na poziomie powyżej 5000RPM i jest połączony z P1
Jeśli L2=1 wtedy P1 jest mnożone przez 2

L3: Tryb dual (2 komplety czujników halla)
Sterowniki z funkcją DUAL mogą mieć podłączone 2 komplety czujników halla
– 0: Po awarii czujników halla sterownik sam się przełączy na sprawny komplet
– 1: Po awarii czujników halla sterownik się wyłączy i zasygnalizuje błąd.

L4: Czas automatycznego wyłączenia wyświetlacza
– XX – ilość minut po upływie których podczas postoju wyświetlacz wyłączy się


Opis ustawień wyświetlacza KT-LCD8

LIM: Limit prędkości maksymalnej
Umożliwia ustawienie maksymalnej i nie przekraczalnej prędkości maksymalnej pojazdu. Aby limit działał prawidłowo należy ustawić też pozycję P1 oraz DIM

DIM: Średnica koła z silnikiem, wymiar potrzebny jest do prawidłowego wyświetlania prędkości. Liczba ustawiana to ilość cali średnicy koła.

UNT: System jednostek Km/Mile. Dla Polski w tej pozycji powinno być ustawione [0], czyli podawanie prędkości w Km i temperatury w st.C

Pozostałe nastawy P1-P5, C1 – C14 oraz L1 do L3 są zgodne z opcjami menu dla wyświetlacza KT-LCD3 i 5

 


Rekomendowane nastawy w menu serwisowym KT LCD3, 4, 5 i 8

  • P1: 46 lub 96 (zależnie czy silnik jest bez przekładniowy czy przekładniowy)
  • P2: 0 lub 1 (zależnie czy silnik jest bez przekładniowy czy przekładniowy)
  • P3: 0
  • P4: 0
  • P5: 0
  • C1: zależnie od posiadanego czujnika PAS (lewy czy prawy)
  • C2: 0
  • C3: 8
  • C4: 3
  • C5: 10
  • C6: 3
  • C7: 0
  • C8: 1  –  KT-LCD3 i 8, 0 – KT-LCD5
  • C12: 0
  • C13: 0 bez blokad obrotu lub 3 jeśli masz blokady obrotu osi i KTLCD3

Kody błędów KT LCD3, 4 i 5

Jeśli sterownik wykryje jakiś problem to na wyświetlaczu może pojawić się jeden z poniższych komunikatów:

  • 01_info – Nieprawidłowe zachowanie manetki – Prawdopodobnie manetka nie działa lub uszkodzony został jeden z jej przewodów podłączeniowych. Może też być zimny lut na łączeniu przewodów manetka – sterownik. Zwyczajowa naprawa to wymiana manetki.
  • 03_info – Nieprawidłowy sygnał z czujników halla – Prawdopodobnie awaria czujników halla. Możliwe, że uszkodziłeś je podczas lutowania/montażu. Może też wskazywać na problem z przewodem do silnika tzn jego przetarciem. W silnikach z pewnymi przebiegami może też wskazywać na wodę w silniku. Zwyczajowa naprawa to wymiana czujników halla na nowe.
  • 05_info – Samo diagnoza sterownika wykazała problem z mosfetami, prawdopodobnie są uszkodzone i zwarte. Czasem bywa, że taka awaria wiąże się też z ciężko kręcącym się kołem jeśli pozostaje podłączone do uszkodzonego sterownika. Sterownik się spalił. Naprawa jest możliwa poprzez wymianę mofetów uszkodzonych (zwartych) na nowe zamienniki (nie muszą być takie same jak były) – NPN np IRFB4410. Czasem prócz tranzystorów palą się też drivery tychże, zazwyczaj w formie małych tranzystorów SOT32 montowanych obok.

Kody błędów KT LCD8

Jeśli sterownik wykryje jakiś problem to na wyświetlaczu może pojawić się jeden z poniższych komunikatów:

  • ERROR 1 – Nieprawidłowy sygnał z czujników halla – Prawdopodobnie awaria czujników halla. Możliwe, że uszkodziłeś je podczas lutowania/montażu. Może też wskazywać na problem z przewodem do silnika tzn jego przetarciem. W silnikach z pewnymi przebiegami może też wskazywać na wodę w silniku. Zwyczajowa naprawa to wymiana czujników halla na nowe.
  • ERROR 2 – Nieprawidłowe zachowanie manetki – Prawdopodobnie manetka nie działa lub uszkodzony został jeden z jej przewodów podłączeniowych. Może też być zimny lut na łączeniu przewodów manetka – sterownik. Zwyczajowa naprawa to wymiana manetki.
  • ERROR 3 – Samo diagnoza sterownika wykazała problem z mosfetami, prawdopodobnie są uszkodzone i zwarte. Czasem bywa, że taka awaria wiąże się też z ciężko kręcącym się kołem jeśli pozostaje podłączone do uszkodzonego sterownika. Sterownik się spalił. Naprawa jest możliwa poprzez wymianę mofetów uszkodzonych (zwartych) na nowe zamienniki (nie muszą być takie same jak były) – NPN np IRFB4410. Czasem prócz tranzystorów palą się też drivery tychże, zazwyczaj w formie małych tranzystorów SOT32 montowanych obok.

Hamowanie silnikiem – niebezpieczeństwa, ustawienia, aktywacja itp

Hamowanie silnikiem można aktywować na 2 różne sposoby (zależnie jaki model sterownika posiadasz).

  • Poprzez użycie klamek hamulcowych z czujnikami – zachowaniem reguluje parametr C13
  • Poprzez użycie manetki przyśpiesznika (nie wszystkie sterowniki posiadają tą funkcję, zależy ona od modelu sterownikami funkcja włączona przez producenta na stałe)

O ile hamowanie klamkami hamulcowymi jest regulowane przez parametr C13 i zostało to już opisane to wyjaśnienia wymaga hamowanie manetką ponieważ jeśli ta funkcja występuje w sterowniku to nie można jej wyłączyć – producent pozostawił ją włączoną na stałe co powoduje występowanie pewnego niebezpieczeństwa awarią

Jeśli szybko zwolnisz manetkę do 0 to ta zachowuje się normalnie – odpuści gaz i nie ma hamowania regeneracyjnego. Jeśli manetkę zwolnisz powoli to zależnie jak jest ona wychylona to tak ustawi siłę hamowania silnikiem i zwrotu energii do akumulatora. Hamowanie manetką jest na stałe włączone i nie da się go wyłączyć, dlatego występuje pewne niebezpieczeństwo. Dopóki wskaźnik poziomu naładowania baterii wynosi 4/4 kreski na LCD – odpuszczaj gaz szybko – dzięki czemu hamowania nie będzie. Jeśli jednak poziom naładowania spadnie do 3/4 kreski lub mniej samo hamowanie jest już bezpieczne

UWAGA: Wyświetlacz KT-LCD8 oraz KT-LCD9 nie jest odporny na zanik obciążenia odbierającego energię z hamowania regeneracyjnego. Innymi słowy używanie hamowania regeneracyjnego w sytuacji, gdy akumulator jest prawie pełny (ma 4/4 kreski naładowania) – posiada 80% pojemności i więcej (np 13s ma około >49V, 16s ma około >64V) lub gdy istnieje prawdopodobieństwo, że BMS obecny w akumulatorze wyłączy go jeśli prąd ładowania regeneracyjnego spowoduje zbyt duży skok napięcia poszczególnych sekcji (sytuacja, gdy posiadasz zbyt mały akumulator jak na prąd zwrotny podczas ładowania) spowoduje uszkodzenie wyświetlacza. Winą za to jest obarczone jest nieprawidłowe i nie dostosowane do posiadanej konfiguracji użytkowanie hamowania regeneracyjnego. W miarę bezpieczne dla hamowania regeneracyjnego jest jeśli pasek naładowania akumulatora na wyświetlaczu wskazuje 3/4 kresek lub mniej.

Zasady używania hamowania regeneracyjnego z wyświetlaczami KT-LCD8 i KT-LCD9

  • Nie używaj gdy akumulator jest naładowany powyżej 80%
  • Ustaw minimalną siłę hamowania regeneracyjnego w ustawieniach C13-> „1”
  • Najlepiej nie używaj hamowania regeneracyjnego C13-> „0” lub wymień wyświetlacz na odporny na odłączenie akumulatora przez BMS -> KT-LCD3

Hamowanie regeneracyjne, a BMS i przeładowanie akumulatora

BMSy dzielą się na symetryczne i asymetryczne, czyli takie, które podczas przeładowania ogniw hamowaniem regeneracyjnym rozłączają tylko wyjście ładowania oraz takie, które prócz wyjścia ładowania rozłączają także wyjście rozładowania (na sterownik). Ten drugi typ podczas rozłączenia akumulatora podczas trwania hamowania regeneracyjnego może doprowadzić do awarii sterownika. Miej to na uwadze.

komentarzy 147 do wpisu “KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8”

  1. Piotr pisze:

    Cześć. Elektrofikuję trzykołowy rower firmy Matix silnik w tylnym kole bezprzekladniowy sterownik KT 1500 48V. Czy jest możliwość zrobienia biegu wstecznego?

  2. Stanisław pisze:

    Wymieniłem kontroler w Velocifero MAD na KT T12H w którym nie ma nauki kierunku i kręci do tyłu , co zrobić ? Silnik jest na łańcuch

  3. Grzesiek pisze:

    Dzień dobry. Czy silnik XP04 ma termistor w środku?

  4. Jeremi pisze:

    Chciałbym wyposażyć rower w silnik 30h z sterownikiem KT sinus 48V oraz wyświetlaczem LCD3 i uzyskiwać parametry powyżej 25km/h i 250W. ALE nie „w mieście”. Widzę że da się ustawić zestaw tak że po włączeniu przechodzi na wybrany bieg. Czy da się ustawić sterownik tak aby np na 1 biegu zachowywał się jak ustawa przewiduje (PAS, ograniczenie mocy i prędkości 250/25, brak reakcji na manetkę) a na pozostałych biegach pozwalał na mocniejsze wspomaganie? Ideałem byłby pierwszy bieg „na drogi publiczne”, drugi ograniczony np do 35km/h ale z PAS, powyżej już bez ograniczeń i z użyciem manetki.
    Z opisu wnioskuję że raz ustawiony limit prędkości obowiązuje na wszystkich biegach tylko z różną siłą wspomagania co oznaczałoby konieczność każdorazowego przekonfigurowania przy wjeździe na drogę publiczną i „w teren”. Chyba że wszystkie ustawienia P3/P4/C4 ustawia się dla każdego biegu indywidualnie ale to przeoczyłem.

    Alternatywnie mógłbym skorzystać z opcji „kabelkowej” montując na kierownicy gniazdo na coś w rodzaju „klucza odblokowującego” rozwierającego przewody blokady po umieszczeniu rzeczonego klucza w gnieździe. Przed wjechaniem na drogi publiczne (DDR) wyjmowałoby się klucz i rower wracałby do parametrów ustawowych. Czy oferowany w zestawie sterownik KT 48 (lub 36/48) jest wyposażony w omawiane kabelki lub jest możliwość ich samodzielnego montażu (nawet kosztem utraty gwarancji)?

    • tas pisze:

      Sterownik nie przewiduje funkcji odłączania manetki przy limicie prędkości i mocy znamionowej i trzeba by to robić ręcznie

  5. Jacek pisze:

    Informacyjnie.
    Wyświetlacz LCD-KT4 również nie jest odporny na hamowanie regeneracyjne przy pełnej baterii.
    Może ktoś wie, co się pali w wyświetlaczu i jak to naprawić?

    Dobrze, że miałem przy sobie oryginalną zworkę wiązki wyświetlacza oraz sterownik ustawiony tak, żeby zapamiętywał ustawienia, to dojechałem do celu.

  6. Miro pisze:

    Witam, gdzie znajdę jakieś informacje dot. wyświetlacza KT-LCD7U?

  7. Mariusz pisze:

    Witam mam pewien problem po przejechaniu jakieś 25 km przestała działac funkcja zwiększania predkosci a mianowicie miałem ustawioną prędkość na 25km chcąc ją zwiekszyc w ustawieniach na lcd kt 4 zwiększa a po zatwierdzeniu dalej prędkość max 25km próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne i nic to nie dało próbowałem zmierzyć prędkość do 10kmh to zmniejszyło ale teraz za chiny nie zwiekrzy w ustawieniach mam 25kmh a licznik wskazuje tylko 11/12kmh co może być przyczyną zestaw nowy przejechane jakieś 110km silnik Mxsus 30h I sterowniki kt48 sinus

  8. ST pisze:

    Witam. Czy ktoś z państwa posiada schemat, może być zdjęcie elementów płytki drukowanej wyświetlacza KT-LCD8SU V1.0 0L 24/36/48, bądź podobnego modelu. Zależy mi na wartości tego (spalonego) rezystora (zdjęcia):
    https://www.dropbox.com/s/rbrapu7l1tbou3k/1a.jpg?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/jhbihxi63oazn7y/2a.jpg?dl=0
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  9. Jacek pisze:

    Mam problem z KT-LCD8. Zdarzyło już mi się drugi raz że podczas uruchomienia miał problem z wykryciem poziomu bateri. Stan wskaźnika kreskowego na zero, brak kresek wskazujacych poziom naładowania baterii. Problem jest na tyle poważny że bez pokazania poziomu baterii, zaczytania stanu napiecia, zestaw nie chce sie aktywować nie działa wspomaganie po PAS i manetka. Jeźeli macie informacje o podobnych przypadkach, proszę o informacje zwrotną co może być przyczyną, gdzie tego szukać i jak to naprawić. Będe szczerze wdzięczny za wskazówki w tym temacie

    • Jacek pisze:

      Problem chyba rozwiązany. Po seansie z filmami Tasa doszedłem do wniosku że LCD-kt8 ma problem z komunikacją ze sterownikiem.
      Po rozebraniu sterownika okazało się że chińskie rączki nie przylutowały jednej nóżki rezystora ~270ohm. Patyna na nóżce i drgania powodowały że raz rezystor był w obwodzie a raz miał przerwe. Po przeprowadzeniu prób (z rezystorem i bez) i po wlutowaniu rezystora wszystko na razie działa. Sterownik KT (35 amper).

  10. Marian pisze:

    Mam problem,ciagle mam error 09,manetka działa,brak wspomagania,czujnik hala też,bo świeci kontrolka,co robić,zmieniałem kontrolery i nic,jaką może być jeszcze przyczyną
    Pozdrawiam
    Marian

  11. Daro pisze:

    Witam. Mam pytanie, jak sprawdzić sam wyświetlacz kt-lcd8, nie włącza się, czy jak mu podam napiecie bezpośrednio 48V powinien się załączyć?

  12. Marcin pisze:

    Witam, Czy ktoś wie od czego jest parametr C15 w wyświetlaczu KT-LCD3?

    • zbyszek pisze:

      Wyświetlacz KT-LCD3, sterownik: KT36/48SVPRM-ffF10L. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu znaczenia parametru C15 na wyświetlaczu. Wszystkie dostępne instrukcje kończą się na parametrze C14 😊 Dodam jedynie, że w moim przypadku wartość parametru C15=6. Taką wartość zastałem. Napęd pracuje prawidłowo więc na razie tego parametru nie ruszam 😉 Moim zdaniem jest to jakaś nowość producenta, ale opisu brak. Ktoś/coś?

    • T pisze:

      C15 to ponoć prędkość walk

  13. Boleslaw pisze:

    Czy calkowite odlaczenie manetki ogranicza maksymalna predkosc do 25km? Nie moge jej przekroczyc pedalujac

    • tas pisze:

      Możliwe, że sterownik ma założoną blokadę np kabelkami lub źle ustawioną wielkość koła, bez manetki na 5 biegu można jechać szybciej

  14. stolarz pisze:

    Cześć, miałem taki przypadek, że przy baterii 13s 48V 20,3Ah wyczerpałem ją do momentu odcięcia zasilania przez sterownik. Wyświetlacz KT-LCD3 wskazał to miganiem symbolu baterii, a sterownik odłączył zasilanie. Dojechałem do celu, odstawiłem rower na kilka godzin, włączyłem (z ciekawości) sterownik, a tam wyświetlacz pokazuje „pełną” baterię. Na dodatek, przy napięciu około 38V zezwolił na jazdę ze wspomaganiem. Czy to normalne zachowanie sterownika? Czy nie grozi zbyt głębokim rozładowaniem w przypadku kontynuowania jazdy ze wspomaganiem?

  15. Wiesław pisze:

    Hej,mam sterownik KT48V, LCD4 i 3k-turbo.
    Po ustawieniu P4:0 i C4:0 manetka nie działa na max tylko dalej na prędkościach przypisanych do biegów 1-5 tak jak na ustawieniu C4:3 Dlaczego? Chciałbym żeby PAS działał wg biegów, a manetka niezależnie od biegu zawsze na max, czyli do tych ok. 48km/h

  16. Rowert pisze:

    Cześć. Mam jeszcze jedno małe pytanie. W moim sterowniku KT-LCD8 nie działa opcja LIM oraz DIM. Niezależnie od ustawienia rower będzie jakby miał ustawione 29cali i prędkość maksymalną 72km/h. Inne ustawienia działają. To problem fabryczny, coś jest źle podłączone czy też aby lim i dim działały muszę coś jeszcze ustawić?

    • tas pisze:

      O kurczę, nie mam pojęcia :D

    • Rowert pisze:

      Dzień dobry,
      Niedawno z ojcem przerobiliśmy sobie rowery z zestawami 1500w. Rowery są dokładnie takie same a różnicami są ekran (lcd8 u mnie, lcd3 u ojca) i nawój silnika (10×6 u mnie, 7×9 u ojca). Problem jest taki że maksymalna moc jaką wskazuje mój ekran to 1200w podczas gdy u ojca poprawne 1500w. Sterowniki oboje mamy takie same, kt48 max 30a. Baterie również: 48v, 20ah.

  17. Małpa pisze:

    Witam,mam pytanie, jest możliwość ustawienia na wyświetlaczu kt-lcd3
    Żeby na 1-5 wspomaganiu manetka działała w różnym zakresie prędkości,bo działa na każdym wspomaganiu na maxa,a chciałby, żeby np na 1 rower rozpędzały się do np 18km/h dzięki za odpowiedzi

  18. TOMASZ pisze:

    co oznacza kod 3 info w nowym zestawie xf 15 i kt-lcd 3 czy moze na to miec wpływ programowanie wyswietlacza, zestaw ze sklepu nexun

    • tas pisze:

      Wskazuje na problem z czujnikami halla, możliwe, że złączka jest słabo zaciśnięta (do silnika) i trzeba ja ścisnąć mocniej

  19. Piotr pisze:

    Dzięki za odpowiedź, a jeszcze pytanko: chciałbym zabezpieczyć swój silnik mxus xf15 pod kątem wysokiej temperatury. Czytałem i oglądałem Twoje rady odnośnie takiego zabezpieczenia ale dla silników bezprzekladniowych. Wkleiłbym termostat tak jak doradzasz w bliskim kontakcie uzwojeń fazowych, tak aby był otoczony przewodami. Czy dla silnika przekładniowego będzie odpowiedni termik na 145 stopni czy to zbyt dużo wartość ?(taki kupiłem, wzorując się na 150 stopniowym zalecanym do bezprzekladniowki) dzięki 🙂

    • tas pisze:

      Nie zabezpiecza się co do zasady silników przekładniowych – jest w niech zbyt mało miejsca na termik oraz temperatura bardzo źle wpływa na przekładnie. Małe silniczki nie warto przeciążać :(

  20. Piotr pisze:

    Przepraszam wkradł się błąd ładowanie regeneracyjne mam oczywiście wyłączone 🙂

  21. Piotr pisze:

    Cześć, wszystkim mam problem z silnikiem mxus xf15 oraz sterownikiem kt17 bateria 48V. Póki co testuje na sucho, koło w powietrzu. W momencie rozkręcania koła od zera, dodając powoli gazu manetka, silnik przy około 20km/h nagle szarpie i traci prędkość o około 5 km/h, dodając dalej gazu powoli rozkręca się już równo do max prędkości. Co ciekawe gdy zmniejszę prędkość do powiedzmy 10km/h nie zatrzymując koła i ponownie zacznę je rozpedzac to już nie ma takiego szarpnięcia. Występuje tylko ono podczas pierwszego startu gdy koło jest całkowicie zatrzymane. Co może być przyczyną, czy jakieś ustawienia w sterowniku czy to, że sprawdzam bez obciążenia? Dodam tylko,że ładowanie regeneracyjne mam włączone, a wyswietlacz pokazuje też pobierana moc ale wiadomo jedynie około 20W. Dzięki za wszelkie rady.

  22. Marcin pisze:

    Mam sterownik KT60SVPRC, 60V, 45A (sinus) i wyswietlacz Kt lcd3 i nie moge w nim
    Zatwierdzic 16 magnesow silnika! Najmniejsza ilosc jaka przyjmuje to 20 magnesow! Dlaczego tak jest? W takiej konfiguracji zaniza mi predkosc!

    • tas pisze:

      Dlaczego chcesz ustawić mniej magnesów? To nie jest sterownik mogący dobrze wysterować mało polowe, szybko obrotowe silniki.

      • Marcin pisze:

        Dotyczy postu z 26.05.2022. Chce zatwierdzic 16 magnesow bo tyle ma moj silnik!
        Jest to silnik TDCM 500W z roweru Stromer. Ma tylko 16 magnesow i 18 zebow stojana . Wyswietlacz zaniza mi predkosc z jaka jade poniewaz na kt lcd3 nie moge zatwierdzic 16 magnesow! Przyjmuje tylko minimum 20. Probowalem to na innym rowerze z tym samym wyswietlaczem ale innym sterownikiem i jest tak samo!

  23. Damian pisze:

    Witam,
    Mam sterownik KT48-72SVPRK-JLS02, mam go w polaczeniu z KT-LCD3. Znalazłem opis ze można korzystać ze sterownika bez wyświetlacza. Czy w takim wypadku sam sterownik pamięta ostatni program? tzn mam na myśli to ze ustawione miałem np 25km/h max na 1 biegu. Czy w takim wypadku sterownik da całą moc na czujniki PAS i manetkę gazu?
    Pozdrawiam.

  24. Rowert pisze:

    Mam pytanie odnośnie hamowania regeneracyjnego.
    1. Słyszałem opinie, że to daje niewiele prądu, a może obniżyć żywotność silnika, czy to prawda?
    2. Rower przerabiała mi firma, która się tym zajmuje, jest jakaś opcja aby samemu sprawdzić czy mam w silniku 2 blokady osi? Tak by być pewnym, że mogę używać tej opcji. (Już jej trochę używałem i wszystko było ok, ale wyłączyłem w obawie, że nie mam tych 2 blokad osi w silniku albo, że mogę tym obniżyć żywotność silnika)
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    PS. Jesteś super tas, mnóstwo się dowiedziałem czytając Twoje odpowiedzi :)

    • tas pisze:

      1. Na silnik nie wpływa, co najwyżej może wyrobić widełki trzymające silnik czy też, jeśli hamuje się na już naładowanym akumulatorze może go przeładować chwilowo, wyłączyć i spalić LCD. Zwrotu energii do aku z hamowania jest kilka %
      2. Blokady obrotu montuje się na zewnątrz silnika do osi i je łatwo zobaczyć :)

  25. Rowert pisze:

    Czy w wyświetlaczu LCD-3 da się jakoś ustawić prędkość maksymalną czy jest to możliwe jedynie w LCD-8?
    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

  26. krystian pisze:

    Odkupiłem silnik bionx 2 sterownik KT 25A i LCD 3 mam problemprzy 30 kmh mam dziwne buczenie z silnika do tego przy ruszaniu koło idzie na chwilkę do tyłu hale sprawdzone działają od 0 do 4 wszystkie czy muszą one być jakoś sparowane z fazami silnika ?
    Czy jest mozliwośc ustawienia stałego wspomagania np. na 1 100W na 2 200 itd – bo teraz mam tak że wspomaga mnie do predkosci i się wyłacza jak predkosc spadnie znowu to samo pomoże na chwile parametr P3 zmieniałem 0 i 1 i nie ma różnicy ?

  27. Marcin pisze:

    Sterownik KT48SVPRCK, jaka może być przyczyna tego, że po zwarciu przewodów, które mają blokować moc do 250wat i prędkość do 25km/h nic się nie dzieje moce widoczne na wyświetlaczu przekraczają 250w. Zestaw z nexun.pl z silnikiem 3kturbo.

    • tas pisze:

      Limituje moc znamionową, nie maksymalną. LCD podaje maksymalną moc więc to normalne :) Rowery 250W sklepowe nie mają 250W tylko moc podchodzi pod 600-700W :)

  28. Łukasz pisze:

    Witam czy do zestawu 3k turbo 3000w lcd8 60v mogę podłączyć baterie 48v jakie będą skutki i czy wszystko będzie poprawnie działać?

    • tas pisze:

      Niestety nie można, jeśli sterownik jest pod 1 napięcie 60V to podłączenie innego, 48V spowoduje wyłączenie się sterownika (uzna on, że ma do czynienia z rozładowanym do 48V akumulatorem 60V i się wyłączy)

  29. Małpa pisze:

    Witam, czy na wyświetlaczu KT-LCD3
    Jest możliwość włączenia trybu off road? Znalazłem filmik na którym typek, wciskając Dolny i guzik włączenia wyłączenia, jednocześnie, ustawiał prędkość np 25km/h a po przyciśnięciu i włączeniu trybu offroad, ustawione miał v maksa

    • K55 pisze:

      Podpinam się pod poniższe pytanie, czy jest możliwość szybkiego ograniczenia mocy/prędkości do 25km/h w KT LCD8?

      • tas pisze:

        Tylko, jeśli sterownik ma kabelki ogranicznika prędkości, zazwyczaj są to 2 dodatkowe ponadstandardowe kabelki. Zwarcie ich wprowadza limit natychmiast niezależnie co się ustawi na LCD

    • tas pisze:

      Nie mam pojęcia :) Nie słyszałem o czymś takim, nie widziałem w instrukcji, może to jakaś funkcja nie udokumentowana

  30. Radek pisze:

    Parametr C13 z baterią z BMS rekomendowany jest 0. Czy to oznacza ,że nie można ładować regeneracyjnie takiej baterii ?
    Drugie pytanie pobierana moc na wyświetlaczu nawet jak rower stoi pokazuje mi 11 wat. Jak wyłączę wyświetlacz i ponownie załączę jest zero, po ruszeniu i zatrzymaniu znowu pokazuje 11 wat. To normalne czy gdzieś może być zwarcie itp. ?

    • tas pisze:

      Ciężko powiedzieć o tym zużyciu ale moze to być na granicy pomiaru sterownika – on wykrywa prąd, który sam pobiera, raczej to tego typu pomiar.
      Jeśli się ustawi brak hamowania to nie bezie hamować regeneracyjnie. Nie każdy silnik umie hamować regeneracyjnie więc lepiej włączyć taką funkcję jeśli wiemy, że mamy silnik bezprzekładniowy

  31. Emeryt pisze:

    Proszę o doprecyzowanie w opisie parametru P2 – dla silników przekładniowych z dodatkowym czujnikiem jest to
    ilość impulsów na obrót koła, czyli ilość magnesów dodatkowego czujnika np. 6.

    • tas pisze:

      Nie, ilość magnesów x przełożenie przekładni wewnętrznej. zazwyczaj ustawienie „96” prawie idealnie pasuje :)

      • Adam pisze:

        Witam,postanowiłem zmienić silnik bezprzekładniowy na przekładniowego Bafanga 500W i wykorzystać sterownik KT i wyświetlacz LCD 3,silnik działa poprawnie problem jest że wyświetlacz pokazuje nieprawidłową prędkość(dużo zawyżoną) i nie pokazuje mocy,próbowałem różnych ustawień,m.in.z tego poradnika i nic to nie daje,zmiana wartości magnesów reż nic nue daje,mój silnik to bafang BF SWX 02 500W.

  32. Marek pisze:

    Witam, mam pytanie odnośnie LCD3 czy i w jaki sposób wyzerować wszystkie dane? Chcę przenieść wyświetlacz do nowego roweru i przydałby się przebieg całkowity od nowa.
    Pozdr. MR

    • tas pisze:

      Z tego co wiem nie da się, chyba, że przegra się oprogramowanie z jednego wyświetlacza nowego do drugiego. Kasują się wtedy wszystkie nastawy.

  33. Tomasz pisze:

    Witam
    Przy jakim napięciu minimalnym powinno rozłączyć mi zasilanie??

    mój zestaw to:
    bateria 48V 19,2 Ah
    wyświetlacz KT-LCD8
    sterownik seria KT
    silnik MXUS 500W
    parametr C12 = 4

    Wskaźnik baterii na wyświetlaczu pokazuje pustą baterie natomiast woltomierz 40,5 V.
    Rower dalej działa

    pozdrawiam
    Tomo

  34. Krzysztof pisze:

    Witam. Gdzie znaleźć informacje odnośnie ilości magnesów, przełożenia dla danych silników itp.? Czy złe nastawy będą miały poważny wpływ na wyliczenie aktualnej prędkości ?
    Wszystko działa u mnie bez problemów tylko prędkość z kosmosu.

    • tas pisze:

      Ilość magnesów to właściwie tylko ma wpływ na pokazywanie prędkości, więc jeśli ta coś fałszuje to trzeba ustawić prawidłową ich ilość

  35. krzysztof pisze:

    Mam silnik TDSZ2 i się rozsypał ale został mi wyświetlacz lcd3 ale jest na nowym oprogramowaniu i nie nadaje się do innego silnika może wiesz jak go przeprogramować na orginalne oprogramowanie lcd3 czy jest to możliwe pozdrawiam.

  36. Robert pisze:

    Witam. Chciałbym zamiast manetki używać przycisku chwilowego do startu silnika od razu z pełną mocą bez regulacji i trzymając go włączonym jechać na max. ustawieniach. Czy mogę do wejścia „manetka” sterownika serii KT zamiast podłączonej manetki, podać przyciskiem chwilowym pełne napięcie (może obniżonym rezystorem do powiedzmy 4,2V) Czy nie spowoduje to uszkodzenia sterownika ? Pozdrawiam

    • tas pisze:

      Można tak zrobić ale trzeba przez rezystor wysterować napięcie mniejsze niż maksymalne bo sterownik może to wykryć jako zwarcie.
      Nie powinno się nic zepsuć.

  37. Joanna pisze:

    Dzień dobry. W moim rowerze mam kilka bolączek. Wyświetlacz KT3 nie pokazuje poziomu naładowania baterii. Zawsze pokazuje że jest pełna,mimo rozładowywania podczas jazdy. Wyświetlacz źle pokazuje temperaturę silnika. Silnik MXSUS przekładniowy 350W. Temperatura przy pierwszym uruchomieniu szła w nieskończoność w górę, mimo że rower stał, nieruszany. Teraz pokazuje zawsze minus 20st C. Ponadto, bieg wsteczny nie działa poprawnie. Po złączeniu przewodów słychać pracę silnika, wyświetlacz podaje prędkość, ale koło , silnikiem się nie obraca. Zero. Wszystkie przewody są zlutowane lub podłączone wodoszczelnymi wtyczkami bez modyfikacji, tak jak przyszło w paczce. Podsumuję. Wyświetlacz KT-LCD3, silnik MXSUS 350W przekładniowy, sterownik KT36 dla silników bezszczotkowych. Wszystko kupione w sklepie NEXUN. Bardzo proszę o sugestie, każda podpowiedź będzie dla mnie cenna. Panie Tas, co mogę zrobić?

    • tas pisze:

      1. Zazwyczaj trzeba wykonać 1 cykl od naładowania do wyłączenia się akumulatora aby wyświetlacz sobie poustawiał wskaźnik naładowania
      2. Silniki przekładniowe nie mają czujników temperatury na tym białym przewodzie jest czujnik prędkości aby sterownik pokazywał ją nawet jeśli nie dajemy gazu
      3. Silniki przekładniowe nie mają możliwości pracy wstecz, one się wyprzęgają pracując w tył :)

  38. Olo pisze:

    Witam.
    Jaki ustawić przełożenie dla silnika (parametr P1) MXUS XF15C 350W
    Oraz co zrobić z błędem zawyżania kilometrów ok 20% na kołach 27,5 cala

    • tas pisze:

      Najpierw ustaw średnicę koła na 27, następnie w pozycji P1 wpisz 96 i sprawdź dokładność. Jeśli będzie słaba zmień +-2 i sprawdź aż dokładność będzie bardzo dobra :)

  39. Tadeusz pisze:

    W moim Samebike 20″ mam silnik 350W a chciałbym ograniczyć jego moc do legalnych 250W. Jak to zmienić w ustawieniach???

    • tas pisze:

      Tego nie wiem :) Nie znam tego roweru

    • Julian pisze:

      Do Tadeusz z dn. 19 lipca 2021
      https://www.youtube.com/watch?v=JcpVVFfnLYM – tak wchodzisz do menu
      poniżej ustawienia, parametr P08 ustawić na 25 km/h watów nie zmienisz.
      P01: Jasność podświetlenia, poziom 1 – 3
      P02: Jednostka przebiegu, 0: KM; 1: MILE;
      P03: Ustawienie napięcia: 24 V, 36 V, 48 V, 60 V, 64 V Domyślnie 36 V;
      P04: Czas podświetlania.
      0. Podswietlenie stałe; inne liczby to zakres: 1-60; minuty jednostkowe;
      P05: Zakres asystenta wspomagania: 0=3; 1=5; opcjonalnie: 2=9 stopni.
      P06: Średnica koła: jednostka, cal; dokładność: 0,1;
      P07: Liczba magnesów silnika: Zakres: 1-255; lub 1-100 zależy od modelu
      Ten parametr jest związany z wyświetlaną prędkością.
      Jeśli jest to normalny silnik piasty, wprowadź bezpośrednio liczbę magnesów
      Jeśli jest to silnik szybkoobrotowy, = liczba magnesów × współczynnik redukcji;
      P08: Ograniczenie prędkości: zakres wynosi 0-100 km / h,
      Dane wejściowe wskazują tutaj maksymalną prędkość jazdy pojazdu:
      prędkość jazdy jest utrzymywana na ustawionej wartości. Błąd: ± 1 km / h;
      Uwaga: Wartość tutaj jest oparta na kilometrach.
      Uwaga: menu P09-P15 jest ważne tylko w stanie komunikacji.
      P09: Ustawienie startu asystenta pomocy.
      0: Start twardy 1: Start miękki przez sterownik.
      P10: Ustawienie trybu jazdy wspomaganie.
      0: PAS – 1: Manetka – 2: PAS + manetka
      P11: Ustawienie czułości doładowania Zakres: 1-24;
      P12: Zwiększenie mocy początkowej Zakres: 0-5;
      P13: Ilość magnesów na tarczy PAS.
      P14: Ustawienie wartości granicznej prądu regulatora Domyślnie 12 A Zakres: 1-20 A
      P15: Wartość podnapięcia regulatora informacja na sterowniku.
      P16: Kasowania ODO Długie naciśnięcie przycisku w górę przez 5 sekund ODO = 0
      Opcjonalnie:
      P17: Tempomat
      0: Wyłączony 1: Włączony
      P18: Zakres regulacji przełożenia wyświetlania; km / h – mile 50% ~ 150%
      P19: 0 asystent wspomagania PAS od 0: 1: asystent wspomagania PAS od 1
      P20: 0: protokół nr 2 domyślnie standart
      1 : Protokół 5S 2: Alternatywa 3: Alternatywne nie używać tylko dla orłów!!!
      Kody błędów
      0. OK
      1. Zarezerwowany 4
      2. Hamulec
      3. Awaria czujnika PAS
      4. 6KM / H tempomat
      5. Tempomat w czasie rzeczywistym
      6. Zbyt niskie napięcie akumulatora
      7. Awaria silnika
      8. Manetka
      9. Awaria sterownika
      10. Błąd komunikacji odbioru RXD
      11. Błąd komunikacji wysyłania TXD
      12. Awaria komunikacji BMS
      13. Awaria reflektora

  40. Jacek pisze:

    Hej.
    Używam sterownika KT z wyświetlaczem LCD-3 oraz silnikiem przekładniowym.
    Parametr P2 ustawiony na 1 czyli korzystam z dodatkowego czujnika halla jako czujnika prędkości. Sterownik korzysta z tego czujnika tylko wtedy gdy nie działa silnik, natomiast gdy tylko zacznę pedałować to przełącza się na zestaw halli w silniku. Problem w tym ze silnik kręci się maksymalnie do 29km/h wiec kiedy pedałuje (silnik jest aktywny) z prędkością na przykład 35km/h to licznik nadal pokazuje 29km/h. Próbowałem ustawić sterownik tak aby odłączalne silnik przy 27km/h ale to nic nie daje bo sterownik nie przełącza się na dodatkowy czujnik dopóki nie przestane pedałować. Czy istnieje możliwość aby sterownik korzystał tylko z dodatkowego czujnika?

    • tas pisze:

      Niestety nie pomogę, to dość dziwne zachowanie, napisz problem na pojazdyelektryczne.org to pomożemy

  41. Kornel pisze:

    Witam. Posiadam taki zestaw: https://nexun.pl/zestaw-trekingowy-1000-1500w-mxus-30h-obrecz-26 . Po zamontowaniu wszystko fajnie działa, lecz lecz po przejechaniu jakiegoś dystansu ( nie ma reguły jakiego) przestaje działać czujnik pas, przestaje działać również po wciśnięciu w czasie jazdy manetki. Po odpuszczeniu manetki pas przestaje działać ale na manetce jedzie prawidłowo. Po wyłączeniu i włączeniu instalacji wszystko wraca do normy (na chwilę) i tak w kółko. Pomóżcie??!!!

    • tas pisze:

      Powodów może być wiele, od awarii czujnika pas do źle ustawionego sterownika w menu LCD. Trzeba to diagnozować

  42. Irek pisze:

    Wyświetlacz KT LCD8 po włączeniu zasilania wyświela komunikat: „Motor position sensor fault!”. Jaka przyczyna.

  43. Michał pisze:

    Czesc, mam pytanie w moim sterowniku mam jedną żyłę „instrument meter” jak mogę to podłączyć do LCD albo obsłuzyc w inny sposób, bo z pomiarów zachowuje sie dosyc nieliniowo tzn. przy zwiększaniu predkosci napiecia na wyjsciu rosnie do pewnego monentu a potem zaczyna spadac, podobnie częstotliwość?

  44. Andrzej pisze:

    Witam.co zrobić kiedy na wyświetlaczu pojawia się error 32.nie pomogło wyłączenie wyświetlacza ,co to za błąd i jak go usunąć.?.(nie można było korzystać z funkcji elektr.roweru.)

  45. Dariusz pisze:

    Witam, proszę o informacje czy można zastosować wyświetlacz lcd3 zamiast SW 900 . Zestaw to Voillamart.

  46. Grzegorz pisze:

    Witam.

    Mój sterownik sinus 48v, 45a nie oddaje pełnej mocy max idzie 2000w, a powinien do 2600w. Bateria 13s10p bms 50a. Silnik 3k turbo. Wcześniej miałem kt 30a i na tym sterowniku też max szło 1000w. Ustawienia teoretycznie wszystkie są dobre. Miał ktoś taki przypadek? Może ten typ sterowników tak ma?

  47. adam pisze:

    Witam.
    mam problem lcd 8h sterownik kt 36 mxus 30h na wyswietlaczu brak predkosci wszystko inne ok

  48. Irek pisze:

    Takie pytanko czy tak ma być: wyświetlacz KT LCD8 – jeżeli nie ma podanego napięcia czy to przez manetkę czy przez wspomaganie ASSIST pokazuje prędkość 0,00 km/h. Czy ewentualnie coś przestawić w ustawieniach – tylko gdzie?

    • tas pisze:

      To skomplikowane ale normalne jeśli sterownik działa w trybie silnika przekładniowego, te nie kręcą się bez dania gazu (wewnętrznie, bo mają sprzęgło) wiec sterownik nie czyta prędkości skoro w środku silnik się wyspzęgla
      Potrzeba przełączyć odczyt prędkości z czujnika prędkości hall na zewnętrzny 4 czujnik obecny w silniku przekładniowym, jest taka opcja w menu. Ewentualnie dać C10 i reset do ustawień fabrycznych

  49. Tadeusz pisze:

    Co znaczy PAS lewy czy prawy , jakie to ma znaczenie z której strony jest zamontowany PAS . Mój problem mam sterownik KT z LCD3 działa z manetka nie działa z ustawiana prędkością 1-5 . Sygnał z PAS wychodzi . Uszkodzony sterownik czy złe ustawienia .

    • tas pisze:

      PAS jest kierunkowy, jeśli da się lewy pas na prawą stronę to on działa tak jakby w przeciwną niż został zaprojektowany. A PAS kręcąc w przeciwną nie działa :)

  50. Alexander pisze:

    Witam, czy KT-LCD4 posiada te same funkcje jak inne wyświetlacze ? Czy ustawianie i liczba parametrów jest takie same, czy też jakoś okrojone?

  51. Paweł pisze:

    Witam. Ja mam silnik 250W bez czujników halla. (tylko 3 przewody) czy kontroler kt da radę obsłużyć taki silnik? wszystkie te kontrolery kt mają wtyczki z halla a mój silnik ich nie ma stąt moje pytanie.

  52. Mateusz pisze:

    Witam. Mam pytanie odnosnie wyswietlacza KT-LCD3 mianowicie pierwsza wartosc z mrugajacych ktore trzeba pominac aby wejsc w P1 oryginalnie mialem wartosc 43 (wydaje mi sie ze to predkosc maxymalna) po zmianie na wyzsza np. 60 rower ma mniejsza predkosc maxymalna niz wczesniej. Moje pytanie jaka wartosc ustawic aby osiagac maxymalna predkosc silnika. Silnik Mxus 30H 1500W (7×9)

  53. Stanisław pisze:

    Witam koledzy czy może ktoś podesłać jakieś dobre ustawienia kt lcd 3 dla silnika 3k turbo
    nie mogę sobie z tym poradzić.
    Pozdrawiam

  54. Łuksz pisze:

    Witam,czy ktos wie co to jest kod bledu 6 info ???

  55. Stanisław pisze:

    Witam
    Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Chce całkowicie wyłączyć hamowanie regeneracyjne z manetki. Ustawienie C13 jest na zero a mimo to manetka dalej reaguje na powolne jej odpuszczanie i slysze jak oska lekko stuka bo nie moze sie ułożyć. Czy jest sposob na wyłączenie renegeracji inny niz ustawienie zera na C13?

  56. Marten pisze:

    Hej. Jak można ustawić nowy dystans na ODO w KT-LCD3, bo nieopatrznie skasowałem stare wskazanie?

  57. Kamil pisze:

    Cześć,
    dlaczego przy parametrze P3 nie jest rekomendowane „symulowanie sterowania momentem obrotowym”?

  58. Jacek pisze:

    Odnośnie działania manetki, to wpływ ma również parametr P3.
    Przy P3=1,P4=0 i C4=0 manetka podaje pełną moc niezależnie od biegu, łącznie z biegiem 0. Przy P3 =0 moc zależy od biegu i kombinacji P4, C4 zgodnie z artykułem.

  59. Dawid pisze:

    Więc problem rozwiązałem tak jak któryś z kolegów, jeśli ktoś ma problemy z przerywaniem silnika i wyświetlaniem znaczku hamulca: czujnik halla manetki przykleić klejem hot glue, oraz w miarę możliwości usztywnić sensor hamulca, gdyż wszystko było spowodowane wibracjami w moim przypadku. Pozdrawiam

  60. Dawid pisze:

    Witam, Tas mam pewien problem z manetką, mianowicie sterownik to kt48 30A i wyświetlacz LCD 8h, problem objawia się tym iż gdy dam manetkę odrazu na maksa silnik przerywa a na wyświetlaczu pojawia się symbol hamulca, czasem gdy daje powoli manetkę jest okej. Pas działa bezproblemowo, spadki napięcia przy pełnej manetce to około 1,5-2V przy obciążeniu. Co może być przyczyną tej bolączki ?

    • tas pisze:

      CIężko powiedzieć, wygląda że sterownik ma problem z silnikiem jeśli nie umoże uzyskac prawidłowej synchronizacji. Niestety objaw nie jest charakterystyczny dla żadnej usterki, trzeba diagnozować dalej.

  61. Oskar pisze:

    Witam mam taki mały dylemat, a mianowicie po złorzeniu roweru i wprowadzeniu parametrów przez LCD3 do sterownika Sinus 48v 45A nie cały czas ale co któreś przyciśnięcie manetki, ona nie reaguje w sposób do którego została przygotowana tzn zamiast przyspieszać rozłącza silnik i uruchamia regeneracje, czym może być to podyktowane??? Może ktoś podpowiedzieć?? Może Pan sie spotka£ z takim ustawienie Panie Tas ?? Pozdrawiam

    • tas pisze:

      Nie spotkałem się jeszcze z takim efektem :)

    • Oskar pisze:

      Witam temat hamowania regeneracyjnego manetki gazu sie wyja$nił i były to dwie przyczyny jedna to że to jest taka funkcja tej manetki kiedy używamy regeneracji a druga to taka że było gorąco na powieyrzu i czujnik magnetyczny sie odklejił i przesunoł i wystarczyło że lekko zadrgnoł i momentalnie odcinało napiecie w silniku jak gwałtownie wciskałem manetke to robił strzał dobrzodu czujnik sie odsówał o ćwierć ciuta i rozłaczał napięcie. Teraz jest przyklejony na klej na gorąco, ale bede w przyszłości niedalekiej zamawiał mocniejsze hamulce to i odrazu czujnik ciśnienia oleju zamówie. Pozdrawiam

  62. Tomasz pisze:

    Hej! kto pomoże? Mam nowy zestaw 1500W 48V sterownik nie pamiętam oznaczenia 45 A w peeku (dł 23,5 cm)
    Od początku po montażu występuje dość często w czasie jazdy szarpnięcie, szczególnie gdy schodzi się z gazu i w krótkim odstępie czasu lekko się doda gazu.. Ktoś pomoże? Panie Tas?

  63. Dominik pisze:

    Cześć, Czy da się ustawić poszczególne prędkości na każdym z biegu? np tak aby na 1 biegu silnik rozpędzał mnie do np 20km/h na 2 do 30 itp?

    Oraz czy idzie ustawić aby manetka działała na biegu „0” ?

    Bawiłem się przy prędkości maksymalnej i faktycznie prędkość na biegach się zmniejsza, ale chciałbym ustawić aby prędkości do poszczególnych biegów

  64. Norbert pisze:

    Witam, mam ebajka na kołach 27.5″ a na KT-LCD8 mam ustawienia kół 26,700c, 28…. Jak dopasować koło aby dobrze wyświetlał prędkość ?

  65. Marcin pisze:

    Witam, w wyświetlaczu kt3 jest opcja włączenia podświetlenia wyświetlacza czy można do tego się podłączyć z oświetleniem zewnętrznym roweru, jeśli tak to poproszę info jak to zrobić. Z góry dziękuję.

  66. mateusz pisze:

    Panowie moze debilne pytanie.. silnik mxus 3k turbo.. wartosc dla P1 =46 ?? dobrze ,mysle?? nast pyt wczoraj odbylem jazde probna. Bateria naldowana, na wsywietlaczu pokazuje tylko 2400w

  67. Dudini pisze:

    Ja mam problem z ustawieniami na wyświetlaczu kt-3, a mianowicie kiedy używam PAS i w tym samym czasie dodam nawet minimalnie gazu z manetki to automatycznie sterownik podaje pełną moc na silnik, teraz mam ustawione P4 – 0 a C4 – 3 wiec jak używam manetki to tylko na trybie 0, a jak używam PAS 1-5 to moc manetki nie jest regulowana tak jak jest to opisane w instrukcji, oraz działa zero jedynkowo jak kręcę korbami :/

  68. Chris pisze:

    Czy ktoś rozszyfrowal co oznaczają symbole na sterownikach serii KT? Który to sinus które nie?

  69. Mateusz pisze:

    Koledzy ma ktos juz ustawienia na kt – 8s? Jutro mam urucjomic rower a tu lipa…

  70. Akumspec pisze:

    Mam taki nietypowy obiaw,
    jak troche mocniej zagrzeje sterownik to czuc w kole lekki opor-hamowanie…Jak ostygnie to jest Ok
    Ps
    Super Opis funkcji Dzięki.

  71. Mun pisze:

    Świetny opis.Czy ktoś zna kolory ( i sygnały na nich) na wyjściu ze sterownika S06SC dla PAS ?

  72. Tomasz pisze:

    Witam, co zrobić gdy występuje zaniżanie ilości przebytych kilometrów ? Ustawienie rozmiaru koła jest ok. Jeszcze jakiś parametr o tym decyduje ?

  73. Tomi pisze:

    witam parametr c13 jak ma być ustawiony ja znalazłem jeszcze coś takiego
    https://epojazdy.blogspot.com/p/polska-instrukcja-obsugi-zestawow-z.html

  74. Tomek pisze:

    Zestaw mam jeszcze na „stole” i dlatego dopytuje bo nie mam jak na razie tego sprawdzić bo rower nie jest jeszcze złożony a chciałbym wyprowadzić ewentualnie kable wcześniej.

  75. Tomek pisze:

    Czyli jak obniża prędkość ? do jakiejś zadanej wartość km/h czy chodzi o obniżenie procentowe mocy kontrolera ?
    Podłączałem u mnie na płycie pod X4 termistor i ni hu hu:( na wyświetlaczu KT-LCD8 cały czas wyświetla temp. silnika 15C. Taka wartość jest cały czas z i bez termistora.Wygląda , że u mnie X4 to nie jest wejście dla temp. silnika. Mój sterownik to KT36/48SVPRM-SJT02L

  76. Tomek pisze:

    Mam pytanie odnośnie „ukrytych funkcji”. Znalazłem u siebie na płycie sterownika (KT-Sinus) punkty oznaczone XS1 i X4. Pokazuje je na zdjęciu pokazywarka.pl/eyqi9o/#zdjecie23570846
    Czy X4 to wejście dla wskaźnika temp. silnika na wyświetlaczu.
    Jak działa funkcja ograniczenia prędkości przy zwarciu do masy XS1 ?

  77. Łukasz Tański pisze:

    Gdzie jest tzw ustawienie tryb legalny _ tylko PAS i max 25 km/h ?

  78. damian pisze:

    mam pytanie odnosnie sterownikow z serii KT. Strerownik ktory ma napisane ze działa na 48v i podlaczam do niego naladowana na 100% baterie 13s to taki sterownik podaje na silnik wszystko co może czyli te 55v czy zawsze ogranicza do 48?

    • tas pisze:

      Nie, 48V to tylko napięcie znamionowe, taka cyferka opisująca mniej więcej jaki akumulator się ma. Sterownik przepuszcza na silnik tyle ile ma akumulator

  79. dariusz pisze:

    witam, widze, ze oprocz mnie chyba nikt tu nie zaglada, a szkoda…w zwiazku z montazem adaptera do tarczy na silniku bionx2gen musialem rozciac i zlutowac na nowo przewody z silnika, a przy okazji ze rower w domu posprawdzalem jeszcze raz swoje ustawienia na ktlcd3…nie mam mozliwosci dodania pliku, wiec wysylam na maila nexuna „moj” opis ustawien tego wyswietlacza…pewnie zreszta malo kto juz jezdzi na takich silnikach, no ale jak sie nie ma co by sie chcialo….pozdro.d.

    • tas pisze:

      Te silniki są mało popularne z uwagi na skomplikowany montaż, ciągłe problemy ze sterownikami, trudne do dostania czujniki halla (starego typu)

  80. dariusz pisze:

    czołem, nie potrafie jeszcze znalezc zaleznosci, ale ustawiajac pierwszy parametr ogr. predkosci maxymalnej na minimum czyli na „10” rower wcale nie ma tej predkosci ograniczonej, a wrecz przeciwnie jedzie szybciej niz jak ustawialem np na 40, 45 lub 55km/h
    pozdro.d.