Wszystko o budowie rowerów elektrycznych
01Mar

Sabvoton – programowanie PC i konfiguracja

Kalibracja silnika

W sterownikach wektorowych FOC silnik należy ustawić odpowiednio w sterowniku. Procedura wygląda tak:

Podłącz sterownik do zasilania (PLUS i MINUS) oraz włącz go poprzez podanie +BAT na przewód stacyjki (to ten pomarańczowy E-Lock).

  1. W zakładce MOTOR ustaw odpowiednią ilość par magnesów (patrz niżej), nie sztuk (Pole 2, Motor Pn) w silniku (Jeśli nie znasz ilości par magnesów – otwórz silnik i policz. Kliknij OK.
  2. W zakładce DEBUG ustaw w polu 3 wartość 40A i kliknij OK.
  3. W zakładce DEBUG ustaw w polu 4 „Hall angle test” i kliknij OK.
  4. W zakładce DEBUG w polu 5 przestaw na Hall Angle Test ‚enable’ i klik’ OK.
  5. Poczekaj 2 min. Silnik zacznie się obracać bardzo powoli, po chwili powinno wyskoczyć na głównym oknie programu Test OK (pole nr 10).
  6. W zakładce DEBUG ustaw Parameter Store, Kliknik OK, następnie wyłącz i włącz sterownik. Powinno wszystko działać
  7. Jeśli nie przechodzi kalibracji i wywala błąd Fail3 lub Fail4 – masz źle ustawione parametry w polu: Motor -> Pole 2 lub masz problem z połączeniem z silnikiem (zmień kolejność połączenia halli lub/i faz, aż przejdzie test)
  8. Jeśli silnik kręci dobrze, ale do tyłu – możesz zmienić kierunek jego obrotu w opcjach w zakładce MOTOR

Więcej informacji znajdziesz w dokumentacji.


UWAGA: jeśli zmieniasz kolejność faz i halli to MUSISZ to robić na sterowniku odłączonym od zasilania. Wyłącz sterownik na stacyjce, odłącz sterownik od zasilania, zmień kable, podłącz sterownik, testuj

Jeśli przypadkiem dotkniesz jakimś przewodem od halli plusa, minusa czy przewodów fazowych to możesz uszkodzić sterownik. Sterowniki nie lubią grzebania w przewodach, jeśli są podłączone do zasilania.


Ilości par magnesów w popularnych silnikach

  1. Nine Continent RH280x (wolnobieg) – 46 magnesów = 23 pary
  2. Nine continent RH280x (kaseta) – 46 magnesów = 23 pary
  3. Mxus v2 i v3 – 46 magnesów = 23 pary
  4. RHR205-50 – 46 magnesów = 23 pary
  5. Inne? Otwórz silnik i sprawdź 🙂

Programowanie przewodowe – USB

Podłącz sterownik do zasilania (PLUS i MINUS) oraz włącz go poprzez podanie +BAT na przewód stacyjki (to ten pomarańczowy E-Lock).

  1. Podłącz adapter USB<->USB do sterownika oraz do komputera (większy wtyk od strony PC).
  2. Zainstaluj sterowniki do adaptera USB, linki znajdziesz poniżej
  3. Uruchom program konfiguracyjny, ustaw odpowiedni port COM przypisany do adaptera (COM widoczny jest w managerze urządzeń).
  4. Na ekranie głównym 2 zielone ikony komunikacji powinny migać cyklicznie. Jeśli miga tylko 1 dioda (zamiast obu) to oznacza problem z połączeniem (np zła wersja programu lub źle wpięty przewód)
  5. Naciśnij przycisk SET! z menu górnego – otworzy się okno konfiguracji.
  6. Po dokonaniu zmian parametrów musisz je zapisać – przejdź do ostatniej zakładki DEBUG, ustaw „Parameter Store” i kliknij OK. Zresetuj sterownik.
  7. Uwaga: Jeśli coś namieszasz i sterownik przestanie pracować prawidłowo – użyj przywrócenia ustawień fabrycznych (DEBUG -> Restore factory settings)

Opis programu konfiguracyjnego.


Link do dokumentacji i oprogramowania: tutaj je znajdziesz.


Paczka programów do konfiguracji sterownika: LINK

Uwaga: jeśli jakiś program nie działa – wywala komunikat, że brak jakiegoś pliku – zainstaluj najpierw wersję instalacyjną programu konfiguracyjnego. Znajdziesz ją tutaj: SABVOTON. Dopiero wtedy zaczną Ci działać pliki EXE innych wersji oprogramowania. Po prostu instalator zainstaluje brakujące biblioteki i już będzie można uruchomić wszystkie wersje programów narzędziowych.


Pamiętaj. Program ma masę opcji. Jak się będziesz bawić bez ładu i składu to zamiast polepszyć pracę to możesz pogorszyć parametry (rób wtedy reset parametrów). Zmieniaj ustawienia po kolei i rób jazdy testowe aby sprawdzić jak dane opcje wpływają na jazdę. Nie podnoś prądu w nieskończoność bo po pierwsze silnik też ma swoją wytrzymałość, a po drugie wystarczy, że namieszasz w innych opcjach (np manetki) i nawet na 6kW rower pojedzie słabiej niż na 500W klasycznym sterowniku (wiele funkcji się przenika, uzupełnia i ma na siebie wzajemnie wpływ). Po prostu nie próbuj poustawiać wszystkiego w 10min, bo się nie da. Powoli i spokojnie ustawiaj i rozgryzaj poszczególne opcje aby ustawić wszystko pod siebie.

Nie proś mnie o „najlepsze ustawienia” bo takie nie istnieją. To zależy od roweru, elementów, silnika, napięcia, masy, stylu jazdy, terenu po którym się jeździ itp itd. Wartości się zawsze ustawia eksperymentalnie i pod siebie.

Sterownik ma pewne mechanizmy chroniące go przed nieumiejętnym zaprogramowaniem, czyli raczej nie uszkodzisz go ustawiając coś źle, np za duży prąd, który go spali.

DIODA DIAGNOSTYCZNA

Sterownik posiada zieloną diodę diagnostyczną. W sytuacji awaryjnej urządzenie podaje w ten sposób numer błędu pomagający w ustaleniu i usunięciu problemu. Policz ilość mignięć i sprawdź w tabeli jak rozwiązać dany problem:

Mignięcia typ możliwe rozwiązanie
1  hardware over current  Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże – sterownik jest uszkodzony
 2  overVolt Napięcie akumulatora jest wyższe niż to ustawione w okienku „OverVoltage” w programie
 3  lackVolt  Napięcie akumulatora jest niższe niż to ustawione w okienku „LackVoltage” w programie
 4  reserve  brak
 5  mtOverTemp  Zbyt wysoka temperatura silnika, uszkodzony czujnik temperatury, zły typ czujnika w silniku lub uszkodzenie przewodu/złącza od tego czujnika.
 6  ctOverTemp  Zbyt wysoka temperatura sterownika
 7 reserve  brak
 8  overCurrent Voltage

 1. Jeśli występuje podczas włączenia sterownika – sterownik jest uszkodzony

2. Jeśli występuje podczas jazdy może świadczyć o awarii czujników halla, źle przeprowadzonej kalibracji (za mały prąd podczas testu, zwiększ na 40A) lub zbyt małej wartości opóźnienia przyśpieszenia/zwalniania w zakładce „Manetka” w programie

 9 overload  Zbyt duże obciążenie sterownika utrzymujące się długi czas (>20min)
 10  reserve  brak
 11  store fault Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże – sterownik jest uszkodzony
 12  hall test fault

 Błąd kalibracji podczas testu.

  1. Zwiększ prąd testu na 40A i sprawdź.
  2. Zmień kolejność przewodów halli i/lub faz i sprawdź
  3. Uszkodzone przewody lub brak zasilania halli
  4. Możliwa awaria 1-3 czujników halla
 13  hall fault
  1. Uszkodzenie przewodów/złącza do czujników
  2. Awaria czujników halla
  3. Możliwa woda w silniku
 18  over speed  Wyższa niż maksymalna prędkość silnika jaką może elektronicznie komutować sterownik. Zmniejsz prędkość.
 20  block protect fault  Przeciążenie blokowe. Zbyt duży prąd międzyfazowy podczas ruszania. Zmniejsz obciążenie silnika podczas ruszania z miejsca.
 21  unInitEeprom   Zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych. Jeśli nie pomoże – sterownik jest uszkodzony
 25  power up no finished  Podczas włączania sterownik wykrył napięcie akumulatora niższe niż ma ustawione w polu „LackVolt”. Sprawdź napięcie akumulatora, zmniejsz wartość w polu LackVoltage lub zresetuj sterownik do ustawień fabrycznych.
 26  brake  Nie błąd. Informacja, że hamulec jest naciśnięty
 27  anti-theft  Nie błąd. Informacja, że działa zabezpieczenie anti-theft
 28  reverse  Nie błąd. Informacja, że jest aktywowany wsteczny
 29  release throttle error  Zablokowana manetka. Zwolnij ją aby uruchomić sterownik.
 30  throttle error  Podczas uruchomienia sterownika zostało wykryte zbyt wysokie napięcie na przewodzie sygnałowym manetki. Może to oznaczać jej awarię lub, co bardziej prawdopodobne, brak ciągłości przewodu od manetki albo awarię złącza/rozlutowanie złącza.

Uwaga: Paczka z programami, do której link umieściłem powyżej zawiera kilka narzędzi. Opis znajduje się w pliku tekstowym wewnątrz archiwum. Dlatego jest tam kilka programów, ponieważ niektóre jego wersje mają różne ustawienia, tj jeden pozwala programować temperaturę silnika a inny potrafi wyłączyć tempomat i uruchomić w zamian 3 speed.


  1. Okno konfiguracji portu COM dla adaptera USB, tutaj ustawiamy adres COM przydzielony przez komputer dla adaptera USB
  2. Przycisk konfiguracji sterownika, uruchamia okno z ustawieniami sterownika
  3. Ikony sygnalizujące wysyłane i odbierane ze sterownika informacje, powinny zapalać się na zmianę raz TX raz RX
  4. Okno informacji o aktualnym statusie sterownika.
  5. Podstawowe parametry instalacji
  6. Tabela błędów i problemów zgłaszanych przez sterownik, cyfra obok czerwonego komunikatu z błędem będzie odpowiadać ilości mignięć zielonej diody na obudowie sterownika.
  7. Informacja o prawidłowym wczytaniu ustawień fabrycznych
  8. Informacja o poprawności automatycznej konfiguracji silnika

 ———-

  1. Jeśli napięcie spadnie poniżej ustawionej tu wartości sterownik się wyłączy. Zazwyczaj ustawia się tutaj próg wedle wzoru „ilość cel * 2.5V”
  2. Maksymalne napięcie, powyżej którego sterownik się wyłączy, zazwyczaj ustawia się tutaj 95V (max dopuszczalna wartosć)
  3. Prąd w trybie „ograniczenia mocy”, czyli o ile ma się ograniczyć moc jeśli silnik lub sterownik nadmiernie się nagrzeją.
  4. Główny prąd i moc sterownika. Powinno wynosić tyle ile maksymalne możliwości silnika i akumulatora. Dla silników 1000-1500W znamionowo i z zabezpieczeniem termicznym nie więcej jak 45A, dla silników 3000W 60A i więcej
  5. Znamionowy prąd międzyfazowy – wartośc prądu kierowana do silnika. Powinna być wyższa od tej w polu 4 o 50-100% ale mniej niż w polu 6
  6. Maksymalny prąd międzyfazowy. Najlepiej jeśli w tym polu nastawa jest o minimum 20% większa niż w polu numer 5
  7. Prąd zabezpieczenia nad prądowego, im większy silnik tym wyżej powinno być ustawione. Prąd powinien mieć wartość o 50% wyższą niż prąd z pól 5 i 6.

Przykład dla instalacji mocnego elektryka „6000W” opisanego na blogu. To tylko przykład. Rzeczywiste i optymalne nastawy mogą różnić się w zależności od kierowcy i terenu.

  1. 50
  2. 95
  3. 30
  4. 80
  5. 150
  6. 200
  7. 250

———-

  1. 5Temperatura, powyżej której sterownik zostanie wyłączony
  2. Temperatura, do której musi się wychłodzić sterownik, aby ponowni się uruchomił
  3. Temperatura, powyżej której zadziała ograniczenie prądu z BASIC -> pole 5

Przykład dla instalacji mocnego elektryka „6000W” opisanego na blogu. To tylko przykład. Rzeczywiste i optymalne nastawy mogą różnić się w zależności od kierowcy i terenu.

  1. 100
  2. 75
  3. 70

Uwaga: W innej wersji programu na tej zakładce znajdują się dodatkowo 3 analogiczne pola dla ustawienia temperatury dla silnika, wtedy ustaw:

  1. 150
  2. 140
  3. 130

 ———-

  1. Wł/Wył hamowanie silnikiem. Jeśli sterownik otrzyma sygnał 12V na przewodzie brake-HI to prócz odłączenia silnika zacznie nim hamować i zwracać energię do akumulatora. Aby hamowanie działało prawidłowo w polu 2 zakładki BASIC powinna być ustawiona wartość minimum 10V więcej niż maksymalne napięcie akumulatora oraz w polu 2 w tej zakładce odpowiednio duży prąd hamowania. Pamiętaj, że jeśli sterownik posiada wejście na drugą manetkę do sterowania siłą hamowania to ta manetka powinna być podłączona aby można było regulować siłę hamowania w chwili podawania 12V na przewód sygnałowy (czyli w chwili naciskania klamek hamulcowych). Jeśli masz wejście na drugą manetkę ale nie chcesz z niej korzystać to połącz sygnałowy przewód w tym złączu z zasilającym +5V (czyli połącz brązowy i czerwony). Dzięki temu sterownik pomyśli, że naciskasz manetkę na max i od razu uruchomi hamowanie z maksymalną ustawiona w polu 2 siłą.
  2. Siła hamowania regeneracyjnego wyrażona w amperach prądu miedzyfazowego. nie jest to prąd ładujący akumulator ale prąd wychodzący z silnika. Realnie prąd ładujący akumulator stanowi 10-20% tej wartości. Najlepiej ystaw tutaj np 40A i powoli zwiększaj jeśli siła hamowania będzie zbyt niska. Max to około 80A przy którym już powoli blokuje koło. Im wyższy prąd hamowania tym grzanie silnika wyższe na długich zjazdach
  3. Tryb wyboru działania selektora prędkości, posiada 4 opcje do wyboru. Więcej o nich poniżej.
  4. Wł/wył tempomat. Polecane jest wyłączenie tempomatu aby przestawić jego przewód w tryb działania 3 speed selektora prędkości, dzięki temu będziemy mieć możliwość zaprogramować 3 poziomy mocy i prędkości przestawiane z przycisku 3 pozycyjnego, więcej poniżej.
  5. Ustawianie maksymalnej prędkości jadąc wstecz, optymalnie ustaw 20%
  6. Aktywacja osłabienia strumienia magnetycznego FLUX, umożliwia kosztem dodatkowego prądu i wyższego grzania silnika rozkręcenie go do wyższej prędkości zależnej od tego jak duży prąd przeznaczymy w polu 7. Możliwe jest osiągniecie dodatkowo max 15-20% prędkości.
  7. Wartość prądu międzyfazowego przeznaczonego z pola BASIC->5 i 6 i przekazana na dodatkowe przyśpieszenie silnika. Im wyższy prąd tym szybciej jedzie silnik ale pobiera więcej energii i grzeje się bardziej. Aby ta funkcja działała silnik musi pracować w trybie 100% prędkości (patrz 3 speed)
  8. Aktywacja hamowania regeneracyjnego poprzez manetkę przyśpiesznika. Pierwsze 10% wychylenia to hamowanie, 10-20% to skok jałowy, 20-100 to przyśpieszenie. Zazwyczaj opcja nie jest używana w rowerach.
  9. Siła hamowania regeneracyjnego, patrz pole 2
  10. Prędkość powyżej której działa hamowanie z pola 8

———-

  1. 7Minimalne napięcie manetki. Uwaga – ta wartość ma być ustawiona ZAWSZE powyżej wartości fizycznie otrzymywanej z manetki w pozycji neutralnej (na zero) do sterownika. W razie wątpliwości – nie zmieniaj tej opcji.
  2. Maksymalne prawidłowe napięcie sygnału z manetki
  3. Napięcie manetki w połowie jej wychylenia, prawidłowe ustawienie powoduje zwiększenie płynności działania manetki. Opcja, nie trzeba zmieniać.
  4. Konkretna wartość przyśpieszenia przy sygnale wychylenia połowy manetki z pola nr 4. Umożliwia wirtualny podział  wychylenia manetki na 0-50% i 50%-100% o różnych charakterystykach.
  5. Czas narastania przyśpieszania (prądu) ze sterownika na silnik
  6. Czas zmniejszania przyśpieszania (prądu) ze sterownika na silnik.

———-

  1. 8Kierunek obrotu silnika, można wybrać miedzy „0”, a „1”
  2. Ilość par magnesów, jakie posiada silnik. Informacja konieczna dla trybu samonauki. Jeśli silnik posiada 56 magnesów – wprowadzasz wartość „28”
  3. Wartość serwisowa, nie ruszamy.
  4. Wybór sposobu ograniczania prędkości silnika
  5. Ograniczenie prędkości silnika do określonego poziomu po aktywacji ograniczenia z punktu 4.

 

 

 

 ———-

  1. 9Parametr ustawiany na potrzeby konfiguracji silnika ze sterownikiem. Każdy silnik, producent czy model może mieć inną wartość tego współczynnika. Przyjmuje się, że większe silniki (powyżej 190mm średnicy) mają ten parametr na około 299, mniejsze silniki (poniżej 190mm) mogą mieć około 999. Można zmieniać tą wartość, jeśli silnik nie pracuje płynnie. Zazwyczaj nie powinna być większa niż 3000. Jeśli silnik pracuje prawidłowo – nie zmieniaj.
  2. Parametr serwisowy, nie ma potrzeby zmieniać.
  3. Wartość prądu, jaką pobiera silnik podczas procesu auto konfiguracji. Zaleca się ustawienie 10A i obserwację, czy silnik podczas kalibracji się kręci. Jeśli nie, wartość należy zwiększyć do 15, 20 czy 25A. Nie powinno się ustawiać więcej jak 30.
  4. Wybór między normalną pracą sterownika, a przełączeniem go w tryb automatycznej konfiguracji silnika.
  5. Włącznik automatycznego wykrywania i konfiguracji silnika. Należy wprowadzić prawidłową ilość magnesów w zakładce MOTOR oraz odpowiedni prąd w polu 3
  6. Kąt odchylenia czujników Halla odczytany w procesie kalibracji. Można go także zmieniać ręcznie.
  7. Przywracanie ustawień fabrycznych
  8. Zapis wszystkich parametrów do sterownika.

Pytania? Sugestie? Uwagi?

 

 

komentarze 24 do wpisu “Sabvoton – programowanie PC i konfiguracja”

  1. Krzysiek napisał(a):

    Sterownik do kabla USB znajdziesz : Link do dokumentacji i oprogramowania: tutaj je znajdziesz, następnie SOFTWARE, i masz tam USB DRIVE 64 BIT lub 32 BIT.

  2. Maciej napisał(a):

    Witam
    Gdzie znajdę sterownik do kabla USB ?

  3. Krzysiek napisał(a):

    Próbuję zamontować sterownik sabwoton, jednak świeci się czerwona dioda a zielona mruga pięć razy, co może być powodem ? Bo przecież nie zbyt wysoka temperatura silnika. W silniku nie mam czujnika temperatury. Dziękuję za odpowiedź.

    • tas napisał(a):

      Własnie za wysoka. jeśli nie podłączysz żadnego czujnika to sterownik podaje wtedy 150st, albo dolutuj rezystor zgodnie z opisem albo ustaw w sterowniku granicę na 160, wtedy odpali

  4. Krzysiek napisał(a):

    Dla skutera elektrycznego E-MAX S90 S110 silnik 4000 W liczba magnesów to 40. Może komuś się przyda. Pozdrawiam.

  5. Krzysiek napisał(a):

    Czy ilość magnesów w silniku jest taka sama jak ilość cewek ? Mój silnik ma 36 cewek, ale nie wiem ile magnesów i co mam ustawić w sterowniku ?

    • tas napisał(a):

      ilości magnesów i cewek są różne.
      Jeśli nie znasz ilości magnesów to otwórz silnik i policz, ewentualnie zapytaj o to na forach z rowerami elektrycznymi

  6. Markkar napisał(a):

    Dzięki za poradnik z ograniczeniem mocy, przyda się. Jedna sprawa, pod „TEN” nie jest podpięty link z programem.

  7. Tomasz napisał(a):

    Siema!

    Czy dałbyś radę w kilku słowach opisać co to jest rated dc current a rated phase current? Byłbym bardzo wdzięczny :).

    Pozdrawiam
    Tomek

  8. Sebastian napisał(a):

    Witam. Mam zamiar kupić ten sterownik. Czy mogę zasilić go baterią 24s? /6 pakietów turnigy 5Ah 14.8 4s/ Mam zamiar na silnik puscic 50A a w trybie boost 80A.

  9. Michał napisał(a):

    Jak to jest z programowaniem prądu fazy? czy jeżeli taki 9 continent ma przyjąć wg producenta 30a, to ma przyjąć 30a na każdą faze, czy po 10a na faze i 30 ogółem z baterii?

  10. Jacek napisał(a):

    kiedy coś o połączeniu blue tooth?

  11. Krzysztof napisał(a):

    Uzupełnimy małe nieścisłości dla wszystkich innych żeby było mniej pytań jeśli ktoś zacznie się zastanawiać. Dopatrzyłem się pewnym braków. Pomogę je uzupełnić.

    Kalibracja punk 6. Wyłączenie sterownika odbywać się ma przy pomocy locka a nie odłączenie baterii.

    teraz parametry SET.
    BASIC
    7. Tutaj warto dodać informacje jaki prąd fazy ustawić by nie był ustawiony za mały dla w stosunku do 4.czyli prądu stałego.

    Teraz FUNC
    punk 1 jest ok natomiast 2. po opisie wygląda tak samo czyli jest jakiś błąd. Włączone 2 punk uniemożliwia włączenie sterownika bo za każdym razem będzie trzeba zacisnąć hamulec żeby go włączyć. Tak można zrozumieć ten wpis ale rozwiązuje tutaj sprawę wyłączenie tej opcji. Wystarczy ta 1.
    5. Warto dodać że jeśli ma się treespeed to nie ma kabelka od BOOST więc czy włączone czy wyłączone nic to nie da. No chyba że współgra to z sygnałem treespeed. Nie wiem jak to będzie działać bo zero informacji jest o tym. No i co się dzieje gdy jest włączony lub wyłączony i jaki ma wpływ na treespeed. Czyli do wyjaśnienia.
    6. 3 sekundy. Kierownice trzeba trzymać. Teraz pytanie. Czy krótkie naciśnięcie klik tego nie uruchomi ? Jeśli nie mimo włączenia tej opcji to może być kłopot z obsługą tego ale trudno.
    7. flux. Warto dodać informacji że włączenie tej opcji powoduje wyłączenie FOC czyli włączając tą opcję zamieniamy FOC na zwykły sterownik tyle że chyba nadal jest regulacja prądem a nie napięciem tyle że włącza się napęd trapezowy.
    9. Jeśli mam ostawione aktualnie 80a mocy normalnej ale gdy włączę flux i napisze tam 50a to co ? Czy mam teraz magicznie 130a mocy do silnika czy po prostu ta 80a się wyłącza na rzecz tych 50a fluxa? Do wyjaśnienia.
    No i punkt 10. ustawienie np 5a hamowanie oraz punkt 12. max prąd hamowania 15a. No i manetka 11. jej podział, tutaj napisałeś że można regulować prąd ładowania ale pisałem z tobą o tym i jednak nie można jego regulować >>>???<<< Wyjaśniając tym że te 20% manetki będzie służyć tylko do włączenia regen. Czyli albo hamujesz stałym prądem ustawionym albo nie. Manetką nie regulujesz prądu hamowania ale tylko go włączasz. Czyli albo hamujesz mocą ustawioną w prog albo nie on/off. Brak regulacji.
    THROTTLE
    4. Tutaj literówka. "pola nr 4" a raczej '3'. Ale natomiast co do wartości można ją ustawić inną niż w BASIC co nie ?
    5 i 6. Chyba odczuwalnie. Czas reakcji manetki na silnik. opóźnienie działania. brak informacji czy lepiej zostawić tak jak jest no i jaki można ustawić najmniejszy czas i jaki ma wpływ na działanie prócz lepszej reakcji.
    MOTOR
    3. Mimo że nie ruszamy może warto wiedzieć do czego to służy.
    4. Dość mało informacji w szczególności dla tych co mają treespeed. Są 2 opcje limitu. Warto napisać jak który działa i jaki mają wpływ na pracę z przyciskiem treespeed. Teraz włączyłem program i widać dodatkowe pola co do procentów prędkości. "Motor limit speed set" jak na foto oraz 2 dodatkowe pola z wartością %. Pozostałe pola to "Low speed set" oraz "Middle speed set" Czyli mamy treespeed. Na to wygląda że BOOST i jego opcje można olać. Bo i tak się nie przydadzą. A co do opcji "Speed Limit mode select" to ja wspominałem do wyjaśnienia.
    DEBUG
    1.Tutaj możesz podać wartości dla poszczególnych modeli jak producent podał dla mxus czy 28xx no i jakiś opis co jeśli i dlaczego poszczególnych wartości.
    2. Mimo że nie ruszamy warto go opisać jaki ma wpływ. W moim programie nie ma tej opcji. Opis tutaj jest do starszej wersji tego programu.

    Pozdrawiam mam nadzieje że komuś pomogłem. Jednak braki trzeba uzupełnić.

  12. Krzysiek napisał(a):

    Ja również chciałem zastosować sterownik Sabvoton, ale trochę zraża mnie jego waga i wymiary. Coraz bardziej zastanawiam się nad sterownikiem gorszym ale i mniejszym. Pozdrawiam.

  13. Tomek napisał(a):

    Witam, super blog! Planuje zrobić e-bajka na silniku RH2806, aku 16s 3p Lipo (67.2v / 15ah) i mam problem z doborem sterownika. Dowiedziałem się, że wektorowy jest dużo bardziej efektywny od klasycznego. Chciałbym takiego zastosować w moim bajku. Czy Sabvoton SVMC072080
    będzie odpowiedni ? Jak się zaprogramuje go odpowiednio to nie będzie żadnych przeciwwskazań (jest nie zalecany do tego typu silników)w uzytkowaniu ? A może jest jakiś inny zalecany do tego silnika sterownik wektorowy (może o bardziej dobranej mocy, mniejszy gabarytowo)? Przepraszam za tyle pytań ale nie chcę się rozczarować po inwestycji za ponad 5 tys. 🙂
    Serdecznie pozdrawiam!

    • tas napisał(a):

      sterowniki dowodzą swojej użyteczności w sterowaniu każdym silnikiem. Po prostu do niektórych konstrukcji ciężko uzasadniać wydatek tych 900zł. Do pojazdu ze zużyciem 30A taki sterownik to marnotrawstwo. Do pojazdu ze zużyciem 60A to obowiązek.
      Czy mając na to środki warto zainwestować w taki sterownik? Bardzo warto.

  14. Krzysiek napisał(a):

    Będę chciał korzystać z hamowania odzyskowego, choćby dla oszczędzania hamulców, czy prąd z odzysku ma jedno określone napięcie, czy można go dostosować do napięcia akumulatora ?Czy akumulator trzeba dopasować do niezmiennego napięcia odzyskowego ? Serdecznie pozdrawiam.

    • tas napisał(a):

      Sterownik nie ładuje do napięcia tylko prądem. W teorii może przeładować akumulator. W praktyce jest to niemożliwe, bo stosunek energii zużytej do odzyskanej to jest jakieś 1:50 😉

  15. Krzysiek napisał(a):

    Czy opisany tu Sabvoton współpracuje z czujnikiem PAS ? Bez innych dodatkowych manetek ? Pozdrawia.

    • tas napisał(a):

      Nie ma czegoś takiego jak PAS w sterownikach powyżej 800W. Od takich wymysłów można sobie zrobić krzywdę 🙂
      Nawet producenci (najczęściej) nie dają PASu w takich kontrolerach.
      PAS to wymysł na potrzeby rowerów 250W i nie sprawdza się w mocniejszych konstrukcjach. Jedynym wskazanym, intuicyjnym i bezpiecznym sposobem wspomagania podczas jazdy jest manetka i taki wniosek wyciąga każdy ebajker.
      PAS powoduje, że to rower nadaje tempo a rowerzysta musi się podporządkować rowerowi. Jest to niedopuszczalne w konstrukcjach o dużej mocy. To MY mamy nadawać tempo rowerowi i MY decydować o tym kiedy i ile mocy potrzebują nasze nogi, nie odwrotnie.

  16. Patyk napisał(a):

    Będzie w przyszłości jakieś porównanie zwykłego sterownika do sabvoton’a?

  17. rysiek napisał(a):

    Super- tak trzymać

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress