05sie
Brake High – hamulec i światła stopu
W ogromnej większości sterowników znajdziemy niepozorny pojedynczy przewód oznaczony jako Brake HIGH. Jest to sygnał używany na potrzeby podawania sygnału z klamek hamulcowych. Nie działa on jednak tak jak większość wyjść sterownika zwieranych do masy. Ten przewód należy przyłożyć do 12V, aby aktywować funkcje przypisane klamce hamulcowej.
Dlaczego akurat 12V i jak to wykorzystać?
Jest to częścią instalacji oświetleniowej. Po prostu możemy sobie zamontować w rowerze pełnoprawne i pełnosprawne światła STOPu. Poniższy schemat powinien wszystko wyjaśnić.
Pytania, sugestie, pomysły?
Autor: tas, kategoria: Bez kategorii
Zostaw swój komentarz
Przyłącz się do dyskusji i napisz komentarz!
Reklama
-
Powered by Google Translate.
-
Co nowego…
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza) 5 marca 2021
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500 17 listopada 2020
- Watomierz TK i TR 28 września 2020
- Budujemy Falcona dla dziewczyny! 4 października 2019
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8 31 lipca 2019
Najnowsze komentarze
- tas - KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- tas - Diagnostyka sterownika
- tas - Kontakt
- tas - Szprychy – co, jak, gdzie
- tas - Diagnostyka sterownika
Gotowe konstrukcje...
Silnik i napęd...
Sterowniki...
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza)
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- Zmiana LVC sterownika
- Ograniczenie mocy/prędkości na przycisk
- Sterownik chłodzony wentylatorem?
- Sabvoton MINI i SVMC – programowanie PC/Android i konfiguracja
- Zwiększenie/Zmniejszenie mocy sterownika
- Diagnostyka sterownika
- Brake High – hamulec i światła stopu
Akumulatory i osprzęt...
Różne...
- Watomierz TK i TR
- [=]Rower elektryczny i woda :)
- Przydatne linki „ebike’owe”
- Zasilacz „uruchomieniowy”
- Ogrzewane rękawiczki ebajkowe
- Oświetlenie LED przełączane przyciskiem
- Tania przetwornica 45-250V -> 12V (lub 5V)
- Zabezpieczenie termiczne instalacji
- Wolnobieg 5s z 11T
- Rozginanie wahacza/ramy
- Lista elementów do budowy ebajka
- Jaką manetkę wybrać?
- Jaki silnik? Jaki sterownik?
- Rower elektryczny – garść wskazówek.
- Szprychy – co, jak, gdzie
- Komputer pokładowy „Pikacz”
- Pojemnik na baterie (laminowanie)
Bardzo różne :)
Gdzie kupić?
- Sklep internetowy Silniki elektryczne do rowerów, sterowniki, BMS, ładowarki, manetki i inne
Czytelnicy
Witam wszystkich
Mam problem z odcięciem silnika (i światłem hamowania) przy wciskaniu hamulców. Działa – owszem – ale tylko zaraz po włączeniu roweru przy pełnej baterii. Kilka naciśnieć klamki i przestaje.
Rower – chińczyk Keteles K800 pro z dwoma silnikami. Czujniki przy manetkach to tanie chińczyki z magnesami. Ale to chyba nie ich wina, skoro zaraz po włączeniu zasilania działają bez zarzutu. Myślałem, że może chodzi o sterownikowe ustawienia rekuperacji – może odcina, żeby nie przeładować, a potem nie włącza? Tyle, że tu raczej nie ma rekuperacji.
Witam. Mam sterownik Sabvoton ML60. On posiada sterowanie klamki +12V i GND. Chciałbym zrobić sterowanie z klamki +12V a zabezpieczenie termiczne dać pod GND gdyż mam akurat czujnik otwarty. Będzie to działać?
mam chiński sterownik 48v 18A, pomyliłem kable i zwarłem przewód hamulec low czarny z przewodem luźnym licznika brązowy. Po zetknięciu silnik trzymał hamulec ale jak dałem gazu to zrobiło zwarcie między tymi kablami i teraz cały czas silnik nie kręci i cały czas hamuje. można to jakoś naprawić?
uszkodził się silnik czy sterownik?
Hej
Mam elektryka z tarczówkami mechanicznymi.
Chcę zamontować hydrauliczne. Jak zamontować odcięcie silnika podczas hamowania w hydraulice?
użyj ciśnieniowych czujników dedykowanych do elektryków, wystrzegaj się badziewnych magnesów z kontaktronami na klamki :)
Tas
A gdzie takie cudo kupić (tzn.te czujniki ciśnieniowe) i jak to zamontować. Czy ewentualnie serwis rowerowy zrobi mi to? Nie mam za bardzo czasu na zabawy z elektryką.
https://nexun.pl/shop/pl/27-manetki-przyciski
Może głupie pytanie?
Klamka hamulcowa ze stycznikiem podczas hamowania zamyka, czy otwiera obwód?
Zamyka
Dzięki
czy konieczność podłączenia brake high przez przetwornice 12v leży tylko w możliwości podłączenia lampy stopu, czy sterownik nie będzie/będzie nie poprawnie reagował na sygnał jeżeli podłączymy brake high przez stycznik w hamulcu do +baterii i czy mamy tu potencjał uszkodzenia sterownika?
Sterowniki są różne, niektóre wymagają konkretnie 12V, a inne działają 12V aż do +BAT, więc lepiej użyć 12V z uwagi, że działa zawsze, jest bezawaryjne i działa z każdym sterownikiem
Witam, Więc zadam pytania:
-Czy w momencie podania napięcia 12v na we brake HI sterownik odłącza zasilanie na silnik? (bo jeśli nie odłącza to po co przewody wchodzą do sterownika na wej brake HI?)
-Czy w klamkach muszą być podwójne styki dla światła stopu oraz do hamowania silnikiem?
-Czy aby móc hamować silnikiem należy zewrzeć przewody „sygnał hamulca gnd” (przewody wł/wył hamowanie silnikiem zwarte) oraz wyłączenie pracy silnika-zwarte przewody „sygnał hamulca gnd” (przewody wł/wył hamowanie silnikiem rozwarte) ?
1. Tak, sterownik odłącza silnik (oraz ewentualnie uruchamia hamowanie silnikiem) i jednocześnie mogą zapalać się światła stop
2. Nie muszą, to jest jeden obwód. Pojawienie się 12V włącza obie rzeczy jednocześnie. Na schemacie to pokazałem.
3. Wykrycie przez sterownik naciśnięcia klamek hamulcowych powoduje odłączenie silnika. I tyle. Jeśli jednak mamy w sterowniku aktywowaną funkcję hamowania regencyjnego (czy to poprzez połączenie odpowiednich kabelków, czy to zaprogramowania przez komputer) to sterownik wyłączy napęd i przestawi go w tryb prądnicy. Będzie wtedy hamować silnikiem.
Przykładowo – popularne sterowniki GT1500 mają odzysk przy hamowaniu ustawiony fabrycznie dla akumulatora 48V (odzysk w sterownikach nie działa z każdym akumulatorem). Nie będą hamować z akumulatorem 60V i należy dokonać modyfikacji celem przestawienia ten opcji w środku sterownika.
Cześć
A jak można przestawić w sterowniku GT 1500 odzysk i hamowanie przy baterii 60 V? Jest jakaś instrukcja? Trzeba coś zlutować?
Jest o tym wpis na blogu, to się nazywa LVC :)