29lip
Wymiana lub naprawa przewodu zasilającego silnik
Wymiana i naprawa przewodów silnika
Głównym powodem awarii przewodu zasilającego jest uszkodzenie go przez obracający się silnik. W szczególności uszkodzenie takie spowodowane jest przez luzujące się śruby mocujące tarcze.
Pamiętaj:
- Jeśli stosujesz podkładki dystansujące tarcze to musisz dobrać dłuższe śruby mocujące aby wchodziły w silnik na pełną głębokość otworów
- Zawsze zabezpieczaj śruby klejem do gwintów
- Zawsze unieruchamiaj przewód zasilający silnik dociągając go do ramy poprzez opaski zaciskowe aby maksymalnie odsunąć go od silnika
Autor: tas, kategoria: Bez kategorii
Zostaw swój komentarz
Przyłącz się do dyskusji i napisz komentarz!
Reklama
-
Powered by Google Translate.
-
Co nowego…
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza) 5 marca 2021
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500 17 listopada 2020
- Watomierz TK i TR 28 września 2020
- Budujemy Falcona dla dziewczyny! 4 października 2019
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8 31 lipca 2019
Najnowsze komentarze
Gotowe konstrukcje...
Silnik i napęd...
Sterowniki...
- Sabvoton MQCon ML72 wersja 1 (starsza)
- PAS w sterownikach GT250, 500 i 1500
- KT-LCD3, KT-LCD4, KT-LCD5 oraz KT-LCD8
- Zmiana LVC sterownika
- Ograniczenie mocy/prędkości na przycisk
- Sterownik chłodzony wentylatorem?
- Sabvoton MINI i SVMC – programowanie PC/Android i konfiguracja
- Zwiększenie/Zmniejszenie mocy sterownika
- Diagnostyka sterownika
- Brake High – hamulec i światła stopu
Akumulatory i osprzęt...
Różne...
- Watomierz TK i TR
- [=]Rower elektryczny i woda :)
- Przydatne linki „ebike’owe”
- Zasilacz „uruchomieniowy”
- Ogrzewane rękawiczki ebajkowe
- Oświetlenie LED przełączane przyciskiem
- Tania przetwornica 45-250V -> 12V (lub 5V)
- Zabezpieczenie termiczne instalacji
- Wolnobieg 5s z 11T
- Rozginanie wahacza/ramy
- Lista elementów do budowy ebajka
- Jaką manetkę wybrać?
- Jaki silnik? Jaki sterownik?
- Rower elektryczny – garść wskazówek.
- Szprychy – co, jak, gdzie
- Komputer pokładowy „Pikacz”
- Pojemnik na baterie (laminowanie)
Bardzo różne :)
Gdzie kupić?
- Sklep internetowy Silniki elektryczne do rowerów, sterowniki, BMS, ładowarki, manetki i inne
Czytelnicy
Witam jestem tutaj nowy i mam problem! Uszkodziłem przewód od silnika a konkretnie żółty cieniutki który odpowiada za czujnik halla. Gdy chciałem ruszyć wyświetlacz zgasl , po włączeniu wyświetlacza od tego momentu cały czas pokazuje mi jakby pusta baterie. Dzwoniłem do chłopaków z nexuna powiedzieli ze mam naprawić przewód i ze został uszkodzony sterownik! Przewód zalutowalem , sterownik załatwiłem sobie drugi nowy, po podłączeniu dalej to samo ! Nie wiem co dalej mam robic??
Wraz z zwarciem najpewniej zostały uszkodzone czujniki halla, zrób diagnozę, trzeba sprawdzić czy są sprawne. Nie podłączaj do silnika z prawdopodobnie uszkodzonymi czujnikami sterowników bo będą one uszkadzać kolejne. Jest na blogi film jak się testuje czujniki halla :)
Jaki przewód kupić aby zamontować czujnik hall są jakieś w polskich sklepach czy zamawiać oryginały z aliexpress mój sterownik ma 3000w silnik działa bez czujników hall a chciałbym je dołożyć
[…] otworzyć silnik oraz podwoić przewody zasilające w silniku korzystając z odpowiednich opisów. Dodatkowo oprócz kompletu przewodów powinieneś […]
Witam mam silnik mxus H30 wymieniam przewody ponieważ w miejscu zgięcia wypracowały się czy jeśli mam sterownik 45A starczą przewody 1.5mm2 czy 2.5mm2 te drugie nie chcą wejść zbytnio a te orginalne mają dziwny przekrój
Witam
Mam pytanie odnośnie pogrubiania przewodów. Mianowicie zalecasz wyprowadzenie grubych przewodów z akumulatora oraz z silnika. Jednak przewody fazowe w sterowniku i drut na zwojach silnika pozostaje ten sam. Jeśli się nie mylę spowoduje to, że wyżej wymienione elementy będą się bardziej grzały ponieważ opór płynącego przez nie prądu będzie większy. Rozumiem że duże prądy nie mogą płynąć w byle jakim kabelku bo się w końcu przepali, ale chyba lepiej żeby to się stało na zewnątrz niż w środku.
Chyba że są jakieś inne pozytywne aspekty takiej wymiany. Podkreślam, że jestem laikiem i nie krytykuje tylko chciałem pogłębić wiedzę.
P.S.
Według zamieszczonych na blogu opisów zbudowałem samodzielnie rowerek 3kW. Jest to zdecydowanie najlepsza zabawka jaką miałem i daje niesamowitą frajdę z jazdy. Dzięki :)
Pozdrawiam
Piotrek
Jak mam 250-350 Watt i chcę podnieść napięcie z 24 na 36 to podwajać przewody? jeśli tak to linka czy może być drut? Co wkładacie linki? i ile 0,75 x 2 czy 1,5×2 (ten chyba nie wejdzie w oś.
nic nie trzeba robić :)
Zakupiłem u was silnik RH2806 i sterownik 1500W 45A. Akumulator mam zbudowany z 13s (54,6V) i na 45A. Podczas gwałtownego przyspieszenia silnik często wpada przez 1-2s w rezonans (nieprzyjemnie zabuczy) ale przyspiesza płynie. Jeżeli chodzi o osiągi to jak porównywałem z innym rowerem na 48V@30A to różnica jest niewielka. Ponadto sterownik ma wybór prędkości 50/100/120 to na 50% jest niewiele słabiej a na 120% nie czuć żadnej różnicy na plus. I tu się pojawia pytanie – czy ograniczaniem mogą być wspomniane zbyt cienkie przewody w tym silniku czy sam sterownik jest zbyt słaby? W całej instalacji mam przewody grubsze niż te co wychodzą z silnika. Będę wdzięczny za porady bo nie wiem czy jest sens wymieniać te przewody, czy lepiej poszukać lepszego sterownika.
Powoli, masz u siebie wiele zagadnień w jednym temacie :)
1. Ten rezonans to nie silnik tylko rama. Wpada w rezonans zawsze przy tej samej prędkości, np 17-19km/k. Jest to cecha ramy, wiele przeróbek tak ma
2. Różnica jest niewielka na korzyść 45A ponieważ z prawa Ohma, napięcie daje prąd :) Silnik po prostu nie jest w stanie na prostej drodze wygenerować aż takiego prądu na sterowniku jeśli ten zasila go z niedużego napiecia. Zmień instalację na 60V i poczuj moc.
3. Miedzy 100 a 120% jest bardzo duża różnica. Jeśli u Ciebie jej nie widać powinieneś sprawdzić czy sterownik korzysta z czujników halla w silniku. Jeśli one nie działają to oznacza brak 120%. Poczytaj na blogu, jest tu opisane jak sprawdzić czy silnik działa czujnikowo czy bezczujnikowo
4. Zbyt cienkie przewody w silniku nie są powodem mniejszych osiągów niż spodziewane. Czytaj wyżej. Poza tym nie testuje się osiągów na płaskiej drodze tylko pod górkę.
5. Masz bardzo dobry sterownik, nie ma potrzeby wymiany, najpierw doprowadź swoją instalację rowerową do perfekcji :)
6. Podwojenie przewodów robi się przy okazji zabezpieczenia termicznego. Jeśli przewody ani silnik się nie grzeją (np nie mieszkasz w górach) to możesz rozważyć nie robienie tego
Faktycznie to może być zależne od prędkości i może rezonansować rama lub koło – czy znasz z praktyki sposoby na tłumienie tego nieprzyjemnego dźwięku?
Halle sprawdzałem przy montażu (silnik zawsze startuje w dobrą stronę) i instalacja jest zrobiona bardzo starannie. Czy tryb 120% w tym sterowniku objawia się wzrostem prędkości maksymalnej i momentu (przyspieszenia) czy tylko jednego z nich? Może być tak że na płaskim nie czuć różnicy (tylko pod dużym obciążeniem pod górę) ? Chyba muszę zainwestować w jakiś amperomierz i woltomierz na kierownice ale nie chciałem robić choinki z roweru… ;)
120% działa trochę inaczej, po osiągnięciu prędkości maksymalnej 100% przez kilka sekund jedziesz ze stałą prędkością aż nagle fruuu takie dodatkowe przyśpieszenie, zastrzyk momentu i prędkości
Jakie najgrubsze kable da rade upchnac?
Dzieki!
Jakiej mocy lutownice polecasz do przylutowania przewodów do uzwojeń ? Trasformatorowa 100w da rade ?
Pogrzejesz aż zlutujesz :)
Budując akku patrzysz jakie batki mają Discharge C. Taka batka z turnigy ma 20C więc z pakietu 16s3p teoretycznie może nawet oddać 100A.
Patrząc inaczej odda tyle ile sterownik weźmie. Taki zwykły chiński np. da 45A po tuningu około 65A a sabvoton nawet 80 i więcej w zależności od modelu.
Zgadza się, to sterownik determinuje jaka moc idzie do silnika i ile amper jest brane z akumulatora. DLatego ważne, by sterownik nie był za mocny zarówno dla akumulatora jak i dla silnika.
Akumulatory LiPo mają zdolność do oddawania wysokich prądów, ponieważ mają wysoki parametr „C”. Np Turnigy to 20C ciągłego prądu. Czylo 20x pojemność. Mając pakiet 16s3p – ma on 15Ah, czyli 15×20=300A. Tyle może dać akumulator maksymalnie. Dla LiIon ten parametr jest wielokrotnie mniejszy i zazwyczaj oscyluje w okolicy 3C. Oczywiscie użytkowanie akumulatora rozładowując go prądem bliskim maksymalnemu szybko go zużyje :)
….”Nie trzeba tego robić, jeśli korzystamy z silnika przy mocach bliskich znamionowych. Jeśli jednak zamiast 30A…”
Czy dobrze rozumiem, że akumulator (zbudowany w poście LiPo – jak zbudować akumulator) 16s3p 15Ah pcha w silnik 15 amperów czy inną wartość?