Wszystko o budowie rowerów elektrycznych
05Paź

Blokada obrotu koła na kluczyk

 

Uwaga: Informujecie mnie o problemach jakie pojawiają się z opisanym poniżej modelem stacyjki, który w trakcie użytkowania, od wstrząsów i wibracji, potrafi sam zewrzeć fazy podczas jazdy co jest zjawiskiem zagrażającym uszkodzeniem sterownika. Prewencyjnie doradzam użyć innego modelu stacyjki ze stycznikami niż jest opisana w tym temacie.


original-1a1f1d745f8150939a80d9c2def6b2caoriginal-682e25b1869967d6e1c06fe3723937fdMając stacyjkę na kluczyk ze stycznikami możemy pokusić się o zrobienie blokady obrotu koła. Działa to tak, że wyłączając rower na takiej stacyjce wyłączają się wszystkie jego elementy oraz zwierane są fazy zasilające silnik. W związku z czym silnik się blokuje i BARDZO trudno obraca. Styczniki muszą wytrzymywać prąd 10A, gdyby ktoś jednak chciał usiąść i mimo oporów pedałować, to silnik będzie działać jak prądnica. Więc stacyjka też musi te prądy wytrzymać.

IMG_7585Ja użyłem modelu jak na zdjęciu. 2 zielone styczniki NO są od zwierania przewodów silnika, jeden pomarańczowy NC jest od rozłączania stacyjki sterownika. Uniemożliwi to jazdę na zwartych przewodach, co by za skutkowało na pewno jakąś awarią 🙂

 

 

Z oczywistych powodów odradzam przekręcania kluczyka podczas jazdy lub podczas zjazdu z górki 🙂

komentarzy 6 do wpisu “Blokada obrotu koła na kluczyk”

  1. Łukasz napisał(a):

    Zastosowałem ten patent z wykorzystaniem takiej samej stacyjki. Doszło jednak do niebezpiecznego zdarzenia. Styczniki obwodu faz uległy uszkodzeniu i podczas jazdy zwarło na chwilę dwie fazy,rower gwałtownie zwolnił. Na szczęście sterownik ocalał. Pomysł jest świetny ale może są inne stacyjki.

  2. luki napisał(a):

    Jaki jest to model stacyjki? Czy można taki zakupić na polskich stronach ?

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress